Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی می ­شود 175 تن محصول دانه های روغنی از 70 هکتار مزارع شهرستان بردسیر برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: سطح زیر کشت دانه های روغنی این شهرستان درحال حاضر 70 هکتار می باشد که از این سطح پیش بینی می­شود 175 تن محصول برداشت شود.

پیش بینی می ­شود 175 تن محصول دانه های روغنی از 70 هکتار مزارع شهرستان بردسیر برداشت شود.

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حیدرآبادی با بیان اینکه دانه های روغنی کلزا،گلرنگ، آفتابگردان و کنجد در این شهرستان کشت می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری کلاسها و کارگاههای آموزشی و تنوع دانه های روغنی سعی بر این است که دانه های گلرنگ،آفتابگردان و کنجد جایگزین کاشت کلزا گردد که می توان با تولید این محصولات هم ارز آوری و هم اشتغال خانوارهای روستایی را تضمین کرد.

وی با اشاره به اینکه یارانه های بذر، توزیع نها ده های کشاورزی رایگان، سرکشی و نظارت رایگان کارشناسان زراعت و حفظ نباتات و همچنین خرید تضمینی محصولات و ... مواردی برای تشویق کشاورزان جهت توسعه این محصولات است، اذعان داشت: میانگین تولید بطور متوسط 5/2 تن در هرهکتار می باشدو کشاورزان بذر سالم و بوجاری شده مورد نیاز را از اتحادیه تعاون روستایی تهیه می نمایند.

حیدرآبادی اظهار داشت: در رابطه با مقایسه محصول تولید دانه های روغنی امسال نسبت به سال گذشته و دهه گذشته متاسفانه به علت بروز سرمازدگی  در مرحله روزت دانه ها، کاهش شدید در تولید داشته ایم.

وی افزود: دور آبیاری این محصولات هر هفت روز یکبار وبه میزان 3 ساعت درهر شیفت آبیاری است که در کل 13 روز یکبار دور آبیاری این محصولات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: خرید این محصولات تضمینی است و ازاین دانه های روغنی جهت تهیه روغن و همچنین در صنایع دارویی استفاده می گردد و بیمه این محصولات عمدتا توسط کشاورز و با همکاری بخش خصوصی انجام می شود .

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید