Iranian Agriculture News Agency

در سفر یک روزه به استان اردبیل

وزیر جهاد کشاورزی با نماینده ولی‌فقیه در اردبیل دیدار کرد

وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان اردبیل با نماینده ولی‌فقیه در این استان دیدار کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با نماینده ولی‌فقیه در اردبیل دیدار کرد

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان اردبیل و در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، گفت: امسال ۷.۵ میلیون تن خرید گندم انجام شده در حالی که این میزان در سال گذشته ۴.۵ تن بوده است. 

وی با بیان اینکه برای اقتصادی شدن کشاورزی باید به سمت کشاورزی قراردادی پیش برویم، افزود: امسال کشاورزی قراردادی به صورت کامل در محصول گندم را آغاز کرده ایم.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه تنها یک درصد محصولات کشاورزی در ایران کشت قراردادی می شده است، یادآور شد: این مهم در برخی از کشورها به ۹۰ درصد نیز می‌رسد؛ البته متوسط کشت قراردادی در جهان ۴۰ درصد است.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، بنا است تا پایان دولت در گام اول کشت قراردادی را به مرز ۲۰ درصد برسانیم که البته نیازمند حمایت های ویژه ای به خصوص در بخش های مختلف به خصوص حوزه بانکی دارد.

وی ادامه داد: ما به عنوان دولت در حال هموار کردن مسیر هستیم تا بخش خصوصی برای کشت قراردادی ورود پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی درباره سندددار کردن اراضی گفت: متاسفانه تا قبل از دولت سیزدهم ۴ درصد اراضی ما دارای سند بودند و با رویه آن ۳۵ سال برای سنددار کردن اراضی زمان لازم بود.

به گفته وی، برنامه ریزی شده تا پایان دولت تمامی اراضی کشاورزی کشور سند دار شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: قیمت محصولات کشاورزی در همه دنیا دارای نوسان است زیرا کشاورزی تقویم دار بوده و مانند صنایع تولیدی نیست.

وی ادامه داد: کشاورزی موجود زنده است، بنابراین یک قیمت ثابت در کشاورزی امکان‌پذیر نیست.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: ما بر اساس الگوی کشت در استان ها پیش میرویم و آن را حمایت کرده که شامل بخشودگی آب بها و برق بها می‌شود.

آیت الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در دیدار به بررسی مشکلات کشاورزان استان پرداخت.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید