Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در جمع خبرنگاران:

احیا و بازسازی باغات شهرستان کوثر در راستای ارتقا محصولات باغی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای احیا و بازسازی باغات در شهرستان کوثر، معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ماموریت ویژه دارد تا نهال های لیبل آبی را برای ارتقا محصول جایگزین کند.

احیا و بازسازی باغات شهرستان کوثر در راستای ارتقا محصولات باغی

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در جریان سفر یک روزه به استان اردبیل، پس از بازدید از سد ذخیره آب گیو در شهرستان کوثر، در شورای اداری این شهرستان حضور یافت، در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان کوثر نگین کشاورزی استان اردبیل است و ظرفیت باغداری و محصولات باغی بسیار خوبی دارد.

وی ادامه داد: برای احیا و بازسازی باغات در شهرستان کوثر، معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ماموریت ویژه دارد تا نهال های لیبل آبی را برای ارتقا محصول جایگزین خواهیم کرد.

ساداتی نژاد با اشاره به سدهای معیشتی یادآور شد: با کمک استانداری و به صورت مشارکتی احداث این سدها را شروع می کنیم تا کشاورزان از منابع آبی آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه اصلی ترین مطالبه در این شهرستان پایاب سد کوثر بود، عنوان کرد: به دلیل تاخیر در احداث شبکه های اصلی، 3 هزار هکتار از اراضی پایاب در حالت انتظار باقی مانده بود که با سفر ریاست جمهوری و مصوبات آن سفر، احداث شبکه های اصلی شروع  شده و پایاب سد را که 180 میلیارد تومان مصوبه سفر است به زودی آغاز خواهیم کرد که باعث افزایش تولید و اشتغال در منطقه خواهد شد.

مقام عالی وزارت گفت: وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارد از سرمایه گذاران در زمینه واگذاری زمین و تسهیلات برای صنایع تبدیلی و زنجیره های ارزش حمایت کند.

وی در رابطه با اجرای طرح الگوی کشت در کشور خاطرنشان کرد: طرح الگوی کشت را پس از نیم قرن در کشور ابلاغ کردیم و هر دوشنبه برنامه اقدام را با حضور تمام ذی نفعان اجرا می کنیم تا بتوانیم این طرح را به سرانجام برسانیم.

ساداتی نژاد ادامه داد: در بودجه سال 1402 ردیف یارانه کشت در نظر خواهیم گرفت و تمام یارانه های فنی را بر روی الگوی کشت لحاظ خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه عوارض محصولات جالیزی هم از سال 1402 اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: امسال به دلیل اینکه کشاورزان محصول را کشت کرده اند اجرای عوارض را از سال 1402 شروع خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان اظهار داشت: تلاش ما این است که کشاورز ایرانی معیشت خوبی داشته باشد و بتواند پایداری امنیت غذایی کشور را تامین کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید