Iranian Agriculture News Agency

اختصاص 4500 هکتار برای کشت گندم در قیروکارزین

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با تاکید بر اینکه نیمه ی آبان ماه تا نیمه ی آذر ماه بهترین زمان کاشت گندم در این شهرستان است، گفت: کاشت این محصول در سطح 4500 هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است.

اختصاص 4500 هکتار برای کشت گندم در قیروکارزین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد حیدری با اذعان به اینکه بر اساس برآورد ها به منظور کشت گندم در شهرستان قیروکارزین بیش از هزار تن بذر گندم مورد نیاز است، تصریح کرد: تا کنون 310 تن بذر از ارقام مهرگان، سیروان و چمران ۲ خریداری و در حال توزیع است.

این مقام مسئول با تاکید بر استفاده از بذور گواهی شده به منظور کاشت محصولات زراعی اظهار کرد: تفاوت قیمت بذور گواهی شده با دانه های گندم ذخیره شده ی خود مصرفی از سال قبل توسط کشاورزان و نگرانی برخی از گندم کاران از عدم تامین به موقع بذر، در افزایش استفاده از دانه ی گندم موثر است.

حیدری با تاکید بر اهمیت آمار و اطلاعات به منظور برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت، بیان کرد: گندم از محصولات راهبردی است و کشاورزان گندم کار به منظور بهره مندی از تسهیلات و نهاده های یارانه دار نسبت به اعلام اطلاعات کشت برای ثبت در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی اقدام کنند.

او افزود: در سال زراعی گذشته ۱۰۳۲ بهره بردار شهرستان قیروکارزین در سطحی بالغ بر 3990 هکتار از اراضی زراعی بیش از  14 هزار تن گندم تولید کرده اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید