Iranian Agriculture News Agency

کوتاه از گراش؛

تولید بیش از 20 هزار تن ذرت علوفه ای در گراش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش با اشاره به اینکه برداشت مزارع ذرت علوفه ای این شهرستان از اوایل آبان ماه آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود تا اواسط آذر ماه حدود 23 هزار تن محصول برداشت شود.

تولید بیش از 20 هزار تن ذرت علوفه ای در گراش

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسن مرادی با بیان اینکه 380 هکتار از مزارع شهرستان گراش در سال جاری به کشت ذرت علوفه ای اختصاص داشته است، تصریح کرد: این سطح نسبت به سال گذشته بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قریب به 40 درصد محصول ذرت علوفه ای تولیدی به مصرف واحد های دامی شهرستان گراش خواهد رسید، اظهار کرد: مازاد محصولات به دیگر مناطق استان حمل و ارسال می شود.

85 تن ماهی در گراش تولید می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش در ادامه افزود: پیش بینی می شود 85 تن انواع ماهیان گرمابی از جمله کپور و آمور از بندهای خاکی و استخر های ذخیره آب کشاورزی این شهرستان صید و به بازار عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 130 هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی شهرستان گراش رها سازی شده است، اضافه کرد: این شهرستان با داشتن هشت بند خاکی و بیش از 250 استخر ذخیره آب کشاورزی از ظرفیت خوبی برای تولید ماهی گرمابی برخوردار است.

مرادی تشریح کرد: برای توسعه ی پرورش ماهیان گرمابی محدودیتی نداریم و با رونق بیشتر این کسب و کار در شهرستان گراش  فرصت های شغلی جدیدی نیز در سطح شهرستان ایجاد خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید