Iranian Agriculture News Agency

برداشت زعفران در مرودشت آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت زعفران از سطح 44 هکتار مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: درصورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی برداشت این محصول به مدت ۲۰ روز ادامه دارد.

برداشت زعفران در مرودشت آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور امیریان با بیان اینکه تغییرات اقلیمی باعث شده تا دستیابی به حداکثر تولید مزارع با وقفه مواجه شود، تصریح کرد: پیش بینی می شود در مجموع حدود 154کیلو گرم زعفران در این شهرستان تولید و روانه ی بازار شود.

این مقام مسئول با اذعان به اینکه توسعه کشت زعفران منوط به برخورداری از تسهیلات  و حمایت های دولتی است، افزود: کمبود منابع به منظور تامین پیاز زعفران و هزینه های کارگری از مشکلات زعفران کاران است.

امیریان با بیان اینکه برداشت زعفران  برای کارگران فصلی اشتغالزایی خوبی دارد، یادآور شد:  این محصول به طور میانگین برای 200 نفر نیروی کار در سطح هر هکتار اشتغالزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه زعفران تولید شده در شهرستان مرودشت از نظر عطر، رنگ و طعم از کیفیت بالایی برخوردار است، افزود: بخشی از محصول تولیدی به صورت بسته بندی شده و با برند و بخشی نیز بدون بسته بندی به استان های خراسان و تهران ارسال و به فروش می رسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید