Iranian Agriculture News Agency

برای اجرای الگوی کشت به فارس توجه شایسته شود

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه فارس قطب کشاورزی کشور و دارای گستردگی جغرافیایی و پتانسیل های کشاورزی زیادی است، گفت: اگر بخواهیم از لحاظ اجرای الگوی کشت هم در رتبه اول قرار گیرد باید با معیاری بالاتر از سایر استان ها و متناسب با پتانسیل های موجود به این استان توجه شود.

برای اجرای الگوی کشت به فارس توجه شایسته شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید محسن قائمی در نشست هماهنگی اقدام اجرای الگوی کشت محصولات زراعی این استان که در وزارت جهاد کشاورزی به ریاست مقام عالی وزارت سید جواد ساداتی نژاد برگزار شده بود، با بیان اینکه کشاورزی یک تجارت است و باید برای کشاورز سوددهی داشته باشد، اظهار کرد: اگر بخواهیم طرح الگوی کشت به طور موفق اجرا شود باید سرمایه گذاری شود و بسته های تشویقی در کنار این موضوع قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فلسفه حضور همه ما در این نشست حفظ منابع پایه است، افزود: امام صادق (ع) فرمودند: «برای زمین پایداری نیست مگر با آب (زمین بدون آب پایدار نمی‌ماند)» و در ادامه فرمودند: « اساسی‌ترین نیاز زندگی مادی انسان آب است و نان. بنگر که خداوند چگونه در این دو تدبیر کرده است: نیاز انسان به آب بیشتر از نیازش به نان است».

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه سالخوردگی جمعیت شاغل در بخش کشاورزی باعث آسیب به این بخش می شود، اظهار کرد: کشاورزی باید به تجارت پر سود تبدیل شود تا جوانان در شغل پدرانشان باقی بمانند از این رو باید بیش از سایر استان ها و متناسب با ظرفیت فارس به این استان توجه شود.

در نشست هماهنگی اقدام اجرای الگوی کشت محصولات زراعی استان فارس محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، معاونین وزیر و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی، جمعی از نمایندگان مردم شهرستان های استان فارس و رئیس و مدیران ارشد سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، تشکل ها و اتحادیه های این استان حضور داشتند.

             

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید