Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان شرقی:

افزایش نظارت و بازرسی بر بازار آرد و نان در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با وجود افزایش نظارت و بازرسی بر بازار آرد و نان و برنامه‌ریزی فرمانداران در این خصوص، هنوز هم شاهد تخلفاتی در این حوزه هستیم و به نظر می‌رسد نظارت‌ها و برخوردها باید نظام‌مند شده و بازتاب اجتماعی هم داشته باشد.

افزایش نظارت و بازرسی بر بازار آرد و نان در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  عابدین خرّم در جلسه کارگروه اقدام مشترک ستاد تنظیم بازار استان با موضوع بررسی آخرین وضعیت بازار آرد و نان، اظهار کرد: ناظران و بازرسان باید ضمن حضور میدانی، برخوردهای قانونی با متخلفان را رسانه‌ای و نتیجه را بدون ملاحظه به مردم اعلام کنند.

وی افزود: گزارش‌ها حاکی از افزایش نظارت و بازرسی بر وضعیت بازار آرد و نان در استان است، اما نتیجه این نظارت‌ها برای مردم ملموس نیست و مردم نسبت به اثرگذاری این نظارت‌ها اطمینان خاطر ندارند. 

استاندار آذربایجان شرقی  با اشاره به نتایج یک نظرسنجی انجام شده از شهروندان تبریزی، گفت: در این نظرسنجی اعلام شده است که مدت زمان انتظار در صف‌های نان بعد از اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها افزایش یافته است؛ این در حالی است که هم سهمیه آرد نانوایی‌ها و هم تعداد نانوایی‌ها بیشتر شده است. 

  خرّم ادامه داد: در حال حاضر از نظر تعداد نانوایی در تبریز کمبود نداریم، اما مردم در تهیه نان با مشکل مواجهند که نشان‌دهنده خروج آرد از شبکه و تخلف در زمان قانونی فعالیت نانوایی‌ها است.

  وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد مردم نان مورد نیاز خود را از نانوایی‌ها تهیه می‌کنند و سامان‌دهی وضعیت آرد و نان، نقش مهمی در رضایت‌مندی مردم دارد، افزود: صنوف و اتحادیه‌های مربوطه نیز در این زمینه باید با مسئولان همراهی کنند. 

خرّم همچنین بر تقویت نظارت مردمی در حوزه آرد و نان تأکید کرد و گفت: برای جلب همراهی مردم، باید مشارکت آنها را طلب کنیم که لازمه این کار، گفت‌وگو با مردم و بیان واقعیت‌ها به آنان است. 

در این جلسه فرمانداران مراغه، مرند، میانه و هشترود گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای سامان‌دهی وضعیت آرد و نان در شهرستان‌های خود ارائه کردند.

مسئولان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و مدیران کل تعزیرات حکومتی و غله و خدمات بازرگانی استان نیز درخصوص آخرین وضعیت این حوزه و اقدامات و برنامه‌های خود برای نظارت بر شبکه‌های توزیع آرد و نانوایی‌ها و برخورد با تخلفات به ارائه گزارش پرداختند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید