Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۵۰ درصد طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین محقق شده است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون ۵۰ درصد طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین با کشت ۲۹ هزار و ۷۶۸ هکتار انواع محصولات زراعی و غلات در این استان محقق شده است.

۵۰ درصد طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین محقق شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی راه انجام روز دوشنبه در نشست طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین که به صورت وبینار با حضور مجازی فرامک عزیزکریمی دبیر طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور برگزار شده بود، افزود: سطح برنامه کشت برای طرح جهش تولید در دیمزارهای سال جاری ۶۰ هزار هکتار است که نیمی از آن محقق شده است.

وی تصریح کرد: محصولات کشت شده تاکنون شامل ۲۶ هزار و ۳۱۸ هکتار گندم، سه هزار و ۵۲۰ هکتار جو و ۳۰ هکتار ترتیکاله است برای آن با ۴۲۳بهره بردار بخش کشاورزی قرارداد منعقد شده است.

به گفته راه انجام ۲۰نفر از بهره برداران فعال در حوزه طرح جهش تولید در دیمزارها برای دریافت ادوات کشاورزی به بانک ملی معرفی شده‌اند تا بتوانند از تسهیلات لازم در این رابطه برخوردار شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل کشت تاکنون ۳۸ مورد کارگاه آموزشی و پنج مورد روز مزرعه به تعداد ۹۹۹ نفر روز برای کشاورزان استان برگزار شده است.

گفتنی است در این نشست نمایندگان ناظر مجری طرح جهش تولید در دیمزارها و همچنین و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان قزوین حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید