Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

با توجه به افزایش تولید، از هفته آینده قیمت مرغ در کردستان کاهش می یابد

در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از هفته آینده باتوجه به میزان مرغی که وارد بازار استان خواهد شد، به طور قطع شاهد کاهش قیمت مرغ خواهیم بود.

با توجه به افزایش تولید، از هفته آینده قیمت مرغ در کردستان کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، پیمان اسکندری پیش‌ازظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت:  از ابتدای سال جاری تاکنون 15هزار و 431 تن اقلام اساسی در راستای تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای مرداد ماه سال جاری 555تن مرغ منجمد و 59تن گوشت قرمز منجمد در استان کردستان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 109هزار و 503 تن انواع نهاده‌های دامی در استان توزیع شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سیلوهای استان بیش از 370هزار تن ذخیره گندم داریم.

وی ضمن اشاره به وجود 36تن کسری در تامین تخم مرغ در استان ادامه داد: از عمده مشکلات ما در تامین تخم‌مرغ مصرفی در کردستان است.

اسکندری در رابطه با چرایی افزایش قیمت گوشت مرغ اذعان کرد: در هفت ماهه ابتدایی سال جاری باتوجه به وجود مشکلات متعدد مرغداران، 5درصد کاهش جوجه‌ریزی داشته‌ایم، از هفته آینده باتوجه به میزان مرغی که وارد بازار استان خواهد شد، قطعاً کاهش قیمت مرغ را خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اذعان کرد: مصرف سرانه گوشت قرمز در استان 8کیلوگرم بوده و این درحالی است که این میزان در کشور 10کیلوگرم است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید