Iranian Agriculture News Agency

برداشت3500 تن انار از 430 هکتار باغات انار شهرستان ارزوئیه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت انار در شهرستان ارزوئیه از اوایل شهریورماه آغاز تا نیمه آذر ادامه دارد.

برداشت3500 تن انار از 430 هکتار باغات انار شهرستان ارزوئیه

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، پورعبدالله افزود: سطح زیر کشت باغات انار بارور در این شهرستان 430هکتار بوده که به طور متوسط از هر هکتار بیش 8 تن محصول برداشت می شود و پیش بینی می شود امسال قریب به 3500 تن محصول از سطح با غات برداشت وروانه بازار شود.

پورعبدالله خاطرنشان کرد: مناطق عمده تولید انار در این شهرستان دهسرد، سیاهکوه و صوغان می باشد و ارقام عمده انار تولیدی این شهرستان شامل کیوانی، روده ای، رباب، ملس، خوش نوازی، سیاهکوه  و گر است.

وی با اشاره به اینکه کار برداشت  ارقام شیرین انار به پایان رسیده، افزود: در حال حاضر انار ترش (میوه خوش) در حال برداشت است و هر کیلو گرم انارشیرین  برداشت شده در محل باغ به قیمت 10000تومان ، وهر کیلوگرم انار ترش (ملس)به قیمت بیش 20000 تومان به فروش میرسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: از جمله مشکلاتی که باغداران شهرستان در سال جاری با آن مواجه شدند سرمای اول فصل، خسارت تگرگ، خسارت مگس میوه مدیترانه وکرم گلوگاه اناراست که بر عملکرد امسال باغات  تاثیر سوء گذاشته است . 

وی اذعان کرد: از جمله اقداماتی که توسط کارشناسان این مدیریت جهت کاهش خسارت آفات در باغات انار صورت گرفته، برگزاری 7 کلاس آموزشی شناسایی و راههای کنترل آفات انار در مناطق دهسرد، سیاهکوه وصوغان، بازدید باغات انار شهرستان توسط کارشناسان حفظ نباتات ستادی ومرکز تحقیقات کشاورزی استان وارائه توصیه های لازم، توزیع ماده جلب کننده سراتراپ، تله های فرمونی، قرص سراتینکس و...به صورت رایگان بین باغداران وبازدید از تله های نصب شده و ارزیابی کارایی آنها در میزان جلب وشکار آفت ،برگزاری دومانور مقابله با آفت مگس میوه مدیترانه وکرم گلوگاه انار در دو روستای گیحوئیه وخسروآباد ،پیگیری تامین وتدارک پروتئین هیدرولیزات توسط دو کلینیک گیاهپزشکی در سطح شهرستان به منظور ارائه خدمات به باغداران جهت طعمه پاشی به موقع در باغات،اطلاع رسانی به باغداران ومعرفی روشهای کنترل آفت در فضاهای مجازی وتوصیه اکید به کشاورزان "اجرای شخم پاییزه ویخ اب زمستانه وجمع آوری میوه های آلوده در کف باغ وبالای درختان جهت کنترل جمعیت آفت در سال آینده" و... است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید