Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۶۰ هزار هکتار از مزارع قزوین با ۸ محصول به زیر کشت طرح جش تولید می رود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در‌ سال زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان با هشت محصول زراعی به زیر کشت طرح جهش تولید در سال جاری خواهد رفت.

۶۰ هزار هکتار از مزارع قزوین با ۸ محصول به زیر کشت طرح جش تولید می رود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حسن جلیلوند افزود: این محصولات شامل گندم، جو، نخود، عدس، علوفه، گلرنگ، کاملینا و گیاهان دارویی است که در این طرح تحت برنامه عملیات به زراعی قرار می گیرند.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی مرحله کاشت طرح جهش تولید در دیمزارها استان در سال زراعی جاری اظهار داشت : تاکنون از مجموع ۳۲ هزار و ۴۰۰ هکتار سطح  گندم ،  ۱۲ هزار و ۵۷۰ هکتار و از مجموع ۱۲ هزار هکتار جو تاکنون  ۴۱۵ هکتار  سطح قرارداد منعقده شده است.

جلیلوند اضافه کرد: همچنین از ۳ هزار هکتار سطح برنامه علوفه استان تاکنون ۳۰ هکتار قرارداد با کشاورزان برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها منعقد شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: درهمین راستا ۶۰ دستگاه ادوات کشاورزی در بین کشاورزان استان توزیع خواهد شد.

جلیلوند افزود: در سال جاری از محل طرح جهش تولید در دیمزارهای استان مقرر شده تا این تعداد دستگاه که شامل انواع ادوات کاشت، داشت و برداشت و تکنولوژی‌های نوین از جمله پهپاد است با هدف ارتقای سطح مکانیزاسیون در اراضی دیم با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه با عاملیت بانک ملی بین بهره برداران استان به ارزش ۷۳ میلیارد ریال توزیع شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید