Iranian Agriculture News Agency

برداشت از 3 هزار هکتار مزارع چغندر قند اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: برداشت چغندر قند بهاره ی این شهرستان از سطح 3100 هکتار مزارع این شهرستان از اواسط مهر ماه ماه آغاز شده و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.

برداشت از 3 هزار هکتار مزارع چغندر قند اقلید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، خدامراد طرفدار تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از 150 هزار تن چغندر قند در شهرستان اقلید تولید و تحویل کارخانه های طرف قرارداد کشاورزان این شهرستان شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه کارخانه های قند اقلید، مرودشت، کوار، اصفهان و نقش جهان از خریداران محصول چغندر قند کشاورزان شهرستان اقلید هستند، اظهار کرد: در فرایند تحویل محصول کشاورزان به کارخانه های قند، بر روند عیارسنجی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی نظارت کامل صورت می گیرد تا حقی از کشاورزان ضایع نشود.

وی با اشاره به اینکه توسعه ی استفاده از ادوات نوین برداشت در کاهش هزینه های کشاورزان نقش بسزایی دارد، ابراز کرد: بهره گیری از کمباین های برداشت نقش مهمی در تسهیل فرایند تولید چغندر قند در شهرستان اقلید داشته است.

او تاکید کرد: با حمایت از کشاورزان عمده کار و تجهیز کارخانجات در خرید کمباین های برداشت، روند رو به توسعه ی کشت چغندر قند ادامه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید