Iranian Agriculture News Agency

حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی:

پیشگیری از بروز فساد اداری نیازمند کار جمعی است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: پیشگیری از فساد، ارتقا سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی نیازمند کار جمعی همه بخش های سازمان است.

پیشگیری از بروز فساد اداری نیازمند کار جمعی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در جلسه کمیته ارتقا سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی سازمان با اشاره به تاکید رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت مساله ارتقا سلامت اداری، گفت: سازمان جهادکشاورزی یک سازمان بزرگ است که با تعداد کارکنان زیاد، ماموریتها و وظایف متنوعی را انجام می دهد و این کمیته می تواند کمک شایانی به ارتقا سلامت اداری سازمان کند.

وی برخی از وظایف سازمان جهاد کشاورزی را حاکمیتی دانست و افزود: برای اینکه از بروز فساد در سازمان پیشگیری به عمل آید به یک کار جمعی نیاز است تا با همکاری معاونتهای مختلف این کمیته در ایفای نقش خود موفق شود.

نجفی عدم تسلط بر قوانین و مقررات را ریشه بروز بسیاری از فسادها و تخلفات اداری دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از کارکنان تسلط کافی به قوانین و مقررات ندارند و همین مساله باعث می شود دست به تخلف بزنند و برای رفع این مساله نیاز است تا با برگزاری دوره های آموزشی، اطلاعات مدیران و کارکنان در این خصوص را افزایش دهیم.

رییس اداره امور حقوقی و مالکیت اراضی مدیریت امور اراضی استان نیز در این جلسه به تشریح «طرح هوشمندسازی رصد و پایش تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی و باغ ها» پرداخت و با برشماری ویژگیهای برجسته این طرح که هوش مصنوعی را با استفاده از دیتاهای تصاویر ماهواره ای سنجش از دور در خدمت اهداف حقوقی قرار می دهد، اعلام نمود که با اجرایی شدن این طرح، تحول چشمگیری در زمینه مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز در استان اتفاق خواهد افتاد.

علیرضا محمدنژاد داریانی با اشاره به اینکه این طرح در سه مرحله به اجرا در خواهد آمد، به هوشمندسازی کشاورزی به عنوان یکی از اهداف بلندمدت این برنامه علمی پرداخته و فراهم نمودن بستر مشارکت شرکتهای دانش بنیان را در اجرای این طرح برای توسعه کشاورزی حایز اهمیت دانست.

سرپرست اداره حقوقی سازمان جهادکشاورزی استان از تدوین قوانین و مقررات و دستورالعمل های مرتبط با وظایف و فعالیتهای سازمان جهت آموزش و آشنایی کامل مدیران و کارکنان با قوانین در کمتر از دو ماه آینده خبر داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید