Iranian Agriculture News Agency

۵۰ تن گوجه فرنگی گواهی شده از قزوین به امارات صادر شد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از صادرات ۵۰ تن گوجه فرنگی گواهی شده در یک هفته جاری از این استان به کشور امارات متحده عربی خبر داد.

۵۰ تن گوجه فرنگی گواهی شده از قزوین به امارات صادر شد

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، سید ابوطالب مهدویان روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: این گوجه فرنگی‌ها تولید گلخانه‌ای بوده و مربوط به تولیدات شهرستان‌های تاکستان و بویین زهرا است که پس از اخذ تایید سازمان جهاد کشاورزی به گمرک ارسال شد.

وی با بیان اینکه واحد قرنطینه حفظ نباتات سازمان جهاد استان قزوین سلامت محصول گوجه فرنگی را نظارت و پایش می‌کند، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی در این صادرات نقش نظارت و پایش را ایفا می‌کند تا محصولی عاری از هرگونه بیماری‌های قرنطینه‌ای به خارج از کشور صادر شود.

مهدویان تصریح کرد: انواع بیماری‌های لکه موجی، روگوز، پوسیدگی، آلترناریایی، آفات مینوز و مگس سفید گلخانه در این نظارت‌ها پایش شده و پس از عملیات سورتینگ و بسته بندی به گمرک استان ارسال می‌شود.

این مسئول بیان داشت: کشورهای هدف صادرات محصولات گوجه فرنگی و صیفی جات شامل حوزه خلیج فارس و روسیه است که گام بزرگی در حوزه صادرات محصول کشاورزی محسوب می‌شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید