Iranian Agriculture News Agency

برگزاری مانور پدافند زیستی با محوریت بیماری شاربن دراذربایجان غربی

به مناسبت نکوداشت هفته پدافند غیر عامل مانور پدافند زیستی با محوریت بیماری شاربن توسط اداره کل دامپزشکی در محل کانون فرضی در آذربایجان غربی برگزار شد.

 برگزاری مانور پدافند زیستی با محوریت بیماری شاربن دراذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در اذربایجان غربی ، مدیر کل دامپزشکی استان در حاشیه این مانور گفت: هدف از اجرای این مانور تعیین میزان آمادگی دستگاه های اجرایی مرتبط و ارزیابی نقاط قوت آنها در مواجه با بروز و شیوع بیماری مشترک بین انسان و دام بویژه شاربن است.

سید امید خلیل زاده با بیان اینکه پدافند غیر عامل از اقدامات غیر مسلحانه ضروری است که با هدف بازدارندگی و تداوم فعالیت ها در جهت ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات انجام می شود ، اظهار کرد : نیاز است تعامل بین بخشی دستگاههای اجرایی استان دبه منظور اجرای مقدمات پدافند غیر عامل  و تقویت سطوح پیشگیرانه ، چگونکی برنامه ریزی و عمل در حوزه استراتژیک و زیر ساخت ها افزایش یابد.

لازم به ذکر است  این مانور با هدف سنجش سرعت عمل و آمادگی اکیپ های عملیاتی در استقرار تجهیزات نمونه برداری ، اقدامات قرنطینه ای ، معدوم سازی و ضدعفونی در محل کانون فرضی با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی ، مدیر کل دامپزشکی ، رئیس پدافند غیر عامل استانداری آذربایجان غربی ومسولین سایر ادارات ذیربط انجام شد.

 در این مانور اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی در محل کانون فرضی مستقر و عملیاتی نظیر صورت برداری افراد ، ممانعت از ورود و خروج فرآورده ها ، نمونه برداری ، معدوم سازی ، سم پاشی اقداماتی انجام دادند .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید