Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد گفت:

آغاز نهضت حمایت از بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور با تصویب طرح دو فوریتی در مجلس

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در صورت تصویب بند"ت" تبصره ۸ در طول هفته آینده در یک طرح دو فوریتی در مجلس شورای اسلامی، شاهد آغاز نهضت حمایت از بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور خواهیم بود.

آغاز نهضت حمایت از بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور  با تصویب طرح دو فوریتی در مجلس

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان زنجان به منظور بازدید از پروژه های کشاورزی در فرمانداری ابهر، گفت: پروژه های خوبی در حوزه کشاورزی در شهرستان های این استان ساری و جاری است.

وی ادامه داد: در صورت تصویب  بند"ت" تبصره ۸  در طول هفته آینده در یک طرح دو فوریتی در مجلس شورای اسلامی، شاهد آغاز نهضت حمایت از بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور  خواهیم بود.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر که ۲۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به سفرهای استانی بوده و همه شهرستان های کشور در آن پروژه دارند سبب ایجاد پویایی و حرکتی در بخش کشاورزی میشود و امیدواریم با اهتمام نمایندگان در مجلس شورای اسلامی این مهم رقم بخورد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آغاز پروژه گلخانه‌ای از پروژه های پیش رو است، یادآور شد: امروز کشاورزی حوزه اقتصاد است و مجتمع های بزرگ در این بخش می‌تواند فعالیت اقتصادی کند.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور در خصوص ایجاد ۱۰۰ هزار هکتار گلخانه در کشور، افزود: طرح فراز انگور  نیز باید در شهرستان ابهر با پرداخت تسهیلات برای اجرای آن  عملیاتی شود.

ساداتی‌نژاد با تاکید بر فعالیت آبخیزداری برای پارک جنگلی در این شهرستان، گفت: فعالیت های مرتبط با آن اجرایی شود تا انشالله تا پایان سال راه اندازی شود.

وی با اشاره به اجرای الگوی کشت و حمایت سایر بخش ها گفت: این مهم و حمایت از آن سبب میشود تا یکبار طرح الگوی کشت برای همیشه عملیاتی شود.

ساداتی‌نژاد گفت: به عقیده من، استان زنجان در حوزه کشاورزی یک استان پیشرو و هوشمند بوده و یک استانی است که می‌تواند خط شکن در بخش کشاورزی باشد و سایر استان ها دنباله رو این استان باشند.

وی با اشاره به اینکه این استان در صدور اسناد اراضی نیز پیشرو است، گفت: اهتمام ویژه ای در کمسیون اصل ۹۰ برای صدور اسناد اراضی کشاورزی در کشور وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید