Iranian Agriculture News Agency

سرپرست جهاد کشاورزی ساری خبر داد:

تجهیز و نوسازی 39 هکتار شالیزار ساری/ اعتبار 21 میلیاردی

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری گفت: طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی 39 هکتار اراضی شالیزاری روستای قاجارخیل این شهرستان در حال اجرا است.

تجهیز و نوسازی 39 هکتار شالیزار ساری/ اعتبار 21 میلیاردی
به گزارش  خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی با اشاره به اینکه طرح تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی 39 هکتار اراضی شالیزاری روستای قاجارخیل شهرستان ساری با پیشرفت فیزیکی 60 درصد در حال اجرا است، اظهار کرد: این پروژه با اعتبار 21 میلیارد ریال از محل اعتبار عمرانی ملی در این شهرستان در حال اجراست. 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری بیان کرد: با توجه به اینکه برنج بعد از گندم مهمترین منبع غذایی است،  توجه بیشتر به این محصول باارزش، امری ضروری است.

وی افزود: برای افزایش تولید این ماده غذایی چاره ای جز افزایش عملکرد در واحد سطح نخواهیم داشت و بهتر است کشت برنج به صورت مکانیزه انجام شود.

این مسوول تصریح کرد: قبل از مکانیزه کردن کشت برنج، کارهای بنیادین و اساسی باید صورت گیرد که یکی از آنها تسطیح و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری است.

وی با اشاره به اینکه تسطیح و یکپارچه سازی اراضی شالیزاری نه تنها بر جنبه های مختلف زندگی کشاورزان منطقه تأثیر دارد، گفت: با اجرای این طرح ها عملکرد ماشین های مختلف کشاورزی مانند نشاکارها، ماشین های داشت و برداشت نیز افزایش می یابد.

گفتنی است شهرستان ساری دارای 24 هزار و 128 هکتار اراضی شالیزاری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید