Iranian Agriculture News Agency

در جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان مطرح شد:

تغییر کشت از فضای باز به گلخانه، گامی در جهت اصلاح الگوی کشت

استاندار البرز با بیان اینکه توسعه کشت های گلخانه موثرترین محرک شکوفایی اقتصادی استان است، خواستار اقدای جدی دستگاه های متولی امر و رفع موانع موجود شد.

تغییر کشت از فضای باز به گلخانه، گامی در جهت اصلاح الگوی کشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، عبدالرضا بازدار، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، در ششمین جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، در گزارشی به تشریح اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تعهدات تکلیفی طرح توسعه گلخانه ها پرداخت.

دکتر بازدار موضوع تأمین آب و تعیین تکلیف چاه های غیر مجاز را به عنوان راهکار اصلی پیشنهادی در راستای پیشبرد طرح توسعه کشت های گلخانه ای استان عنوان کرد و خواستار همکاری امور آب و فرمانداران برای مشارکت با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و بهره گیری از ظرفیت های قانونی در این حوزه شد.

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز و رئیس ستاد توسعه کشت های گلخانه ای استان با اشاره به اینکه بالاترین میزان بهره وری از اراضی کشاورزی و منابع آب، بیشترین اشتغالزایی و صرفه اقتصادی، همچنین حفظ اراضی باغی و کشاورزی استان با توسعه کشت گلخانه ای محقق می شود؛ بر استفاده از تمامی ظرفیت های استان برای این امر، به ویژه تغییر کشت از فضای باز به گلخانه در راستای اصلاح الگوی کشت در استان تأکید کرد.

دکتر عبداللهی یکی از دغدغه های مهم استان البرز را فرهنگسازی در خصوص صرفه جویی در مصرف آب و لزوم اصلاح الگوی مصرف  آب دانست و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود با آگاهی بخشی، پشتیبانی و ایجاد تسهیلات، کشاورزان را به تغییر نوع کشت ترغیب کنیم چراکه اگر از مزایای آن مطلع شوند به طور قطع از آن استقبال خواهند کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید