Iranian Agriculture News Agency

224 هکتار زیر کشت گلخانه های شمال استان کرمان است

مدیر امور باغبانی این سازمان گفت: سطح زیر کشت گلخانه­های استان(به جز منطقه جنوب) در حال حاضر224 هکتار است و جهت حمایت از گلخانه­داران، تسهیلات بلند مدت احداث گلخانه و تسهیلات سرمایه درگردش اصلاح و نوسازی پس از تامین اعتبارات مربوطه و ثبت نام متقاضی در سامانه سیتا به متقاضیان قابل پرداخت می باشد.

224 هکتار زیر کشت گلخانه های شمال استان کرمان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، خاصه سیرجانی با بیان اینکه به ازای هر هکتار گلخانه 10 نفر اشتغال زایی مستقیم داریم، افزود: یک گلخانه استاندارد دارای سازه پیچ و مهره ای گالوانیزه با ارتفاع مناسب، پایه­های بتنی و طراحی استاندارد، پوشش پلاستیک یا پلی کربنات، تجهیزات مناسب فیلتراسیون و آبیاری، سیستم سرمایشی و گرمایشی استاندارد و مقاومت به وزش باد­های با سرعت 120 کیلومتر در ساعت و 50 کیلوگرم برف در هر متر مربع می­باشد.

خاصه سیرجانی خاطرنشان کرد: احداث گلخانه در استان با توجه به محدودیت منابع آب با محوریت مصرف بهینه آب و انتقال کشت از فضای باز به فضای بسته در دستور کار اجرائی سازمان جهاد کشاورزی استان قراردارد و در تمامی مناطقی از استان که قبلا باغ احداث شده یا اراضی زراعی در حال کاشت و برداشت هستند، احداث گلخانه امکان پذیر است.

وی اذعان داشت: بخشی از افزایش عمر انبار­داری محصولات گلخانه­ای از طریق تغذیه متعادل عناصر ماکرو و میکرو در طول فصل رشد امکان پذیر است که با نظارت کارشناسان فنی گلخانه­ها انجام می شود.

مدیر باغبانی سازمان با اشاره به اینکه میزان عملکرد در واحد سطح به مدیریت صحیح و به موقع واحد گلخانه­ای از جمله نوع بذر مصرفی، کیفیت بستر کشت، آب آبیاری، تغذیه مناسب، دما، نور و تهویه مناسب، مبارزه با آفات و بیماری­ها بستگی دارد، افزود: بیشترین عملکرد در گوجه فرنگی گلخانه­ای در حال حاضر 350 تن و در خیار گلخانه ای 280 تن می­باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید