Iranian Agriculture News Agency

مدیر پیشران تولید و خودکفایی دانش بنیان علوفه دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

برنامه جایگزینی یک میلیون تن علوفه کم آب بر در استان قزوین کلید خورد

مدیر پیشران تولید و خودکفایی دانش بنیان علوفه دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه جایگزینی بیش از یک میلیون تن اقلام علوفه‌ای کم آب بر بجای تولید علوفه‌ای پرآب بر شامل یونجه و سیلاژ ذرت در این استان کلید خورده است.

برنامه جایگزینی یک میلیون تن علوفه کم آب بر در استان قزوین کلید خورد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مهدی افتخاری روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: نیاز دام‌های این استان به خوراک اقلام علوفه‌ای و غیرعلوفه‌ای در حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن برآورد شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست های سازمان جهاد کشاورزی در توسعه و ترویج علوفه های کم آب بر، با تشکیل نشست‌های متعدد کارشناسی ظرفیت مصرف این اقلام شامل چغندرعلوفه ای، سورگوم، قصیل و خلر و ماشک شناسایی شد.

افتخاری بیان داشت: بهبود بهره وری در واحدهای دامی و امکان سنجی استفاده از روش های به روز و دانش بنیان در راستای تهیه و فرآوری خوراک دام از مهم ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین است.

به گفته این مدیر پیشران، با توجه به حذف سیاست ارز ترجیحی استفاده از بقایای زراعی و تولیدات جانبی صنایع غذایی با جدیت در استان قزوین دنبال می‌شود.

مدیر پیشران تولید و خودکفایی دانش بنیان علوفه دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به منابع آب و خاک به ویژه محدودیت آب، برنامه ایجاد تنوع در محصولات علوفه ای همواره به عنوان یک برنامه بالادستی در اولویت قرار دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید