Iranian Agriculture News Agency

نقیب خبر داد:

پنجمین نمایشگاه بین المللی خرمای شیراز افتتاح شد

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز به کار پنجمین نمایشگاه بین المللی خرمای شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه از سه شنبه دهم تا جمعه سیزدهم آبان ماه از ساعت 16 تا 21 پذیرای بازدید کنندگان است.

پنجمین نمایشگاه بین المللی خرمای شیراز افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، سید عبدالوهاب نقیب در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس تصریح کرد: این نمایشگاه در سالن های سرو، بهار و نرگس پرپاست و  به عرضه ی محصولات تولیدی، فرآوری شده و صنایع وابسته اختصاص دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پنجمین نمایشگاه بین الملی خرمای شیراز در ۱۹۰ غرفه و به مساحت ۶ هزار مترمربع برگزار شده است، اظهار کرد: حدود ۷۰ مشارکت کننده از ۱۳ استان کشور و شرکت های خارجی از کشورهای روسیه، پاکستان، عمان و قطر در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه غرفه ی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در سالن نرگس این نمایشگاه مستقر و آماده پاسخگویی به علاقه مندان است، ابراز کرد: رونمایی از سریع ترین بالابر باغی کشور و برگزاری دوره ها و کارگاه های متعدد آموزشی از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

او با بیان اینکه خرما یکی از محصولات صادراتی با ارزش افزوده ی بسیار بالا و از منابع مهم ارز آوری کشور به شمار می آید، افزود: استان فارس با بیش از 251 هزار تن محصول بزرگ ترین تولید کننده خرما در کشور است و این محصول در شهرستان های قیروکارزین، جهرم، کازرون، فراشبند، مهر، اوز، لارستان، لامرد، خفر، داراب و فسا تولید می شود.

نقیب با اشاره به اینکه ظرفیت های ویژه ی استان فارس در تولید محصول خرما یکی از اصلی ترین دلایل برپایی مستمر نمایشگاه بین الملی این محصول است، بیان کرد: آشنایی با پتانسیل‌های بازار و موقعیت‌های جدید، ایجاد فرصت های مناسب برای کسب و کارهای کوچک، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی از جمله مزایای برگزاری این نمایشگاه ها است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید