Iranian Agriculture News Agency

اسلامی در گفتگو با ایانا خبر داد:

پرورش ماهی گرم آبی درسد قلعه چای شهرستان عجب شیر به مساحت240 هکتار

مدیر جهادکشاورزی شهرستان عجب‌ شیر از تولید و پرورش ماهیان گرم آبی و سرد آبی در شهرستان عجب شیر خبر داد.

پرورش ماهی گرم آبی درسد قلعه چای شهرستان عجب شیر به مساحت240 هکتار

احمد اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، در این خصوص گفت: با عنایت به اینکه مصرف غذای ماهی که یکی از غذاهای سالم محسوب شده و پر از مواد مغذی و مهم مانند پروتئین و ویتامین D بوده و منبعی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است و برای سلامت بدن و مغز بسیار اهمیت دارد لذا توجه به تولید و بالا بردن توان معیشتی ساکنین منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه گفت: مزارع تولید ماهیان مربوطه در مناطق مستعد با مشارکت مدیریت شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و بهره برداران مربوطه ظرفیت سازی و آماده تولید و توسعه در سالهای آتی شد.

اسلامی در ادامه اظهار کرد: این شهرستان دارای چهار واحد پرورش ماهی سردآبی به ظرفیت اسمی 24 تن و در عمل 27 تن تولید سالیانه بوده و یک واحد پرورش ماهی به مساحت 240 هکتار با رهاسازی اولیه بچه ماهی به تعداد 235 هزار قطعه شروع به تولید کرده و نسبت به عرضه ماهی بصورت مستقیم به متقاضیان اقدام می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عجب شیر در پایان گفت: مشارکت نهادهای دولتی و خصوصی و حضور کارشناسان متخصص واحدهای مربوطه شیلات، ترویج و ارائه رهنمودهای لازم در جهت آموزش، تسهیلات و کمک به بازاریابی، اثربخشی مناسبی در تولید ماهی در این منطقه داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید