Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره بازآموزی مامورین تلقیح مصنوعی دام در تبریز

پس از سه سال وقفه در برگزاری دوره بازآموزی مامورین تلقیح مصنوعی دام به علت وجود بیماری کرونا، دوره بازآموزی با حضور 125 نفر از مامورین تلقیح مصنوعی استان در سالن اجتماعات شهید کسایی تبریز برگزار شد.

برگزاری دوره بازآموزی مامورین تلقیح مصنوعی دام در تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، مدیر امور دام  سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در ابتدای این کارگاه با ایراد سخنانی به اهمیت تلقیح مصنوعی در صنعت دامپروری استان پرداخت و  افزایش بازدهی تولید مثلی، افزایش پیشرفت ژنتیکی، جلوگیری از همخونی، افزایش تولید، کاهش هزینه نگهداری دام نر، افزایش قدرت انتخاب با استفاده کاتالوگ اسپرم و انتخاب اسپرم های با ارزش اصلاحی بالاتر، توزیع اسپرم دام های برتر و اصلاح شده به گله های مردمی را از جمله مزایای نقش تلقیح مصنوعی در صنعت دامپروری استان برشمرد.

عزیز نوروزی با بیان اینکه شغل مامورین تلقیح مصنوعی از جمله شغل های سخت و حساس بوده که در دورافتاده ترین نقاط استان و در تمام شرایط آب وهوایی و در طول 24 ساعت شبانه روز با مشاهده فحلی دام های ماده انجام می شود، بر حمایت و پشتیبانی امور دام سازمان از مامورین تلقیح مصنوعی تاکید کرد.

 در ادامه حملی از اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز و بارانلو به تدریس و ارائه مطالب پرداختند و در نهایت با برگزاری آزمون دوره مذکور به اتمام رسید.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید