Iranian Agriculture News Agency

مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور:

اعلام ضرب العجل برای دریافت QR Code محصولات کشاورزی

مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تولیدکنندگان چهار محصول گلخانه ای خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و بادمجان به منظور عرضه داخلی و خارجی محصولات خود، تنها تا پایان آبان ماه فرصت اخذ کد شناسه QR Code از طریق سامانه سِماک دارند.

اعلام ضرب العجل برای دریافت QR Code محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ایرج ملکی در سفر به این استان و در حاشیه نشست ستاد گیاه پزشکی این استان اظهار کرد: باغداران به منظور اخذ این کدشناسه و عرضه داخلی و خارجی، چهار محصول باغی سیب درختی، انگور، خرما و کیوی از طریق سامانه سِماک تا پایان شهریور ماه سال 1402 فرصت دارند.

وی با اشاره به اینکه سایر محصولات به ترتیب در سامانه اضافه و با توجه به زمان تولید فرصت ثبت مشخص می شود، تصریح کرد: سه محصول کرفس، برنج و مرکبات نیز در آینده نزدیک در سامانه قرار داده می شود.

 به گفته وی؛ کدشناسه ای که از طریق سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی (سِماک) و پس از طی فرآیند ارتقای سلامت محصولات گیاهی صادر می شود، به منظور دریافت مجوز قرنطینه بهداشتی ضروری است.

ملکی اضافه کرد: تمامی عملیات مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی همچون آفات، بیماری ها و علف های هرز در مراکز تولید مطابق دستورالعمل های فنی با نظارت کارشناسان فنی مورد تایید سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی انجام و در پایان منجر به دریافت شناسه  QR Codeمی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه کدشناسه مذکور مورد قبول کشورهای هدف محصولات صادراتی ایران است، ابراز کرد: با اسکن این کد، اطلاعات مربوط به فرآیند تولید محصول به چند زبان زنده دنیا نمایش داده می شود.

مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه اخذ شناسه QR Code احتمال برگشت محصولات صادراتی را به صفر می رساند، گفت: بهره برداران برای اینکه به مشکل نخورند هر چه سریعتر در سامانه سِماک ثبت نام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید