Iranian Agriculture News Agency

مدیر پیشران پروژه کشاورزی دانش بنیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

پردیس کشاورزی در قزوین راه اندازی می شود

مدیر پیشران پروژه کشاورزی دانش بنیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از احداث و راه‌اندازی پردیس کشاورزی (دهکده کشاورزی) به وسعت پنج هکتار در این استان خبر داد.

پردیس کشاورزی در قزوین راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، بابک قرالی با اعلام این خبر افزود : این پردیس در اراضی ایستگاه تحقیقاتی اسماعیل آباد واقع در حوالی شهر اقبالیه قرار دارد و تا پایان سال ر‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: این پردیس با هدف حمایت از هسته واحدهای فناور در حوزه دانش بنیان، با هماهنگی و همکاری سازمان جهاد کشاورزی و پارک علم و فناوری احداث و راه‌اندازی می‌شود.

 قرالی بیان داشت: با توجه به اخذ موافقت هیات امنای سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی به زودی این پردیس در استان آغاز به کار خواهد کرد و شاهد رشد قابل توجهی در حوزه کشاورزی هوشمند خواهیم بود.

این مدیر پیشران تاکید کرد: در صورتی که ایده های نوآورانه و مبتنی بر نیازهای موجود در عرصه کشاورزی توسط علاقمندان و فناوران و کارشناسان در حوزه کشاورزی شناسایی شود، امکان حمایت و پشتیبانی از آن‌ها در این پردیس کشاورزی وجود دارد.

قرالی در ادامه به استقرار ۱۶ هسته و واحد فناور در مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین اشاره کرد و گفت: با توجه به لزوم حضور واحدهای فناور و شرکت‌های دانش محور در عرصه کشاورزی و تاکیدات ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی و تقویت ساختار مراکز رشد کشاورزی، این واحدهای تخصصی در سال ۱۴۰۱ در مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی استان مستفر شده‌اند.

مدیر پیشران کشاورزی دانش بنیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد : این شرکت‌ها در زمینه‌های آبیاری دقیق، تولید محتوا ، تولید ماهی‌های زینتی، مبارزه بیولوژیک، تولید جلبک، پایش هوشمند اراضی، سموم پایه گیاهی و غیره فعالیت دارند.

قرالی یادآور شد: از آنجایی که پروژه عملیاتی در خصوص آب استان قزوین در اولویت نیازهای استان میباشد لذا واحدهای فناور که دارای ایده‌های مولد در این حوزه هستند با اولویت پذیرش و مورد حمایت مرکز رشد کشاورزی قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید