Iranian Agriculture News Agency

جعفری:

تضمین بازار پایدار مهمترین حمایت برای اجرای الگوی کشت است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، تضمین بازار پایدار را مهمترین شکل حمایت از کشاورزان برای اجرای الگوی کشت عنوان کرد.

تضمین بازار پایدار مهمترین حمایت برای اجرای الگوی کشت است

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، امیر قلی جعفری بروجنی اظهار کرد: اگر بخواهیم الگوی کشت جدیدی را جایگزین کنیم باید حمایت‌های فراوان از کشاورزان انجام دهیم و به ویژه برای محصولاتی که کشت آن را توصیه می‌کنیم، بازار پایدار برای محصولات کشاورزی ایجاد شود.

وی اجرای الگوی کشت را گامی بلند در عرصه کشاورزی کشور خواند و اظهار داشت: الگوی کشت یک موضوع بین حوزه‌ای است و دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه و سازمان حفاظت محیط زیست باید برای تحقق این برنامه ورود پیدا کنند.

جعفری بروجنی تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اهتمام ویژه‌ای به اجرای الگوی کشت دارد به طوری که دولت را مکلف کرده و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز تصریح شده که این برنامه اجرا شود.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی و کمبود شدید منابع آبی گفت: این شرایط، کشور را به سمت اجرای الگوی کشت سوق می‌دهد، زیرا بیش از ۷۰ درصد منابع آبی در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.

مسوول آب کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست ادامه داد: در شرایط کم‌آبی و تغییرات اقلیمی بهترین و اساسی‌ترین راهکار افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی از طریق اجرای الگوی کشت است.

وی اظهار داشت: آب پایه توسعه کشاورزی است و این در حالی است که در کشور محصولات آب‌بر فراوانی داریم.

جعفری بروجنی در همین حال خاطرنشان کرد: الگوی کشت از برنامه دوم توسعه تا امروز مطرح بوده، اما مسوولان در گذشته هیچ کار شایسته‌ای در این زمینه انجام نداده‌اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید