Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی خبر داد:

تولید 50 درصد سیب استان در مراغه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: 50 درصد سیب استان در مراغه تولید می شود و تلاش خواهیم کرد با افزایش عملکرد در واحد سطح این میزان را ارتقا دهیم.

تولید 50 درصد سیب استان در مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در حاشیه جشنواره سیب مراغه در مصاحبه با خبرنگاران هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی سیب مراغه در سطح استان و کشور دانست و افزود: برگزاری این جشنواره ها که به شکرانه نعمت های الهی از دیرباز بین کشاورزان رایج بوده است، فرصت خوبی را مهیا می کند که در کنار معرفی محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، ظرفیت های صنعتی و جاذبه های گردشگری شهرستان نیز معرفی شود و از سوی دیگر با شناسایی مشکلات برای رفع آنها اقدام شود.

وی اضافه کرد: در سطح استان حدود 600 هزار تن محصول سیب در سالجاری تولید می شود  که 50 درصد آن معادل 300 هزار تن از باغات شهرستان مراغه برداشت می شود.

وی شهرستان مراغه را قطب تولید سیب استان توصیف کرد و افزود: با توجه به اینکه این شهرستان در حوضه دریاچه ارومیه قرار گرفته است، اصلی که ما به دنبال آن هستیم عدم توسعه باغات سیب می باشد که البته این به معنی بی توجهی به این باغات نیست.

فتحی افزود: باید با توجه ویژه، عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم چرا که وقتی باغداری با عملکرد 120 تن در هکتار داریم، متوسط عملکرد 20 تن برازنده شهرستان مراغه نیست.

وی ادامه داد: باید تدابیری اتخاذ کنیم تا همه باغداران به سطح بالایی از تولید محصول برسانیم تا بهره وری افزایش پیدا کند و این برنامه ای است که برای باغات سیب این شهرستان داریم.

فتحی در پایان سخنان خود گفت: بازاریابی سیب، فرآوری این محصول و ایجاد سردخانه هایی که نیاز این محصول است از دیگر مواردی بود که در این جشنواره به آن تاکید شد تا مسئولین انجام آن را در راس برنامه خود قرار دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید