Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:

اختصاص ۲۸۰۰۰ میلیارد ریال کمک دولتی به صنعت کشاورزی استان در سفر ریاست جمهوری

استاندار آذربایجان شرقی از اختصاص ۲۸هزار میلیارد ریال کمک دولتی به صنعت کشاورزی استان در سفر ریاست جمهوری خبر داد.

اختصاص ۲۸۰۰۰ میلیارد ریال کمک دولتی به صنعت کشاورزی استان در سفر ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، عابدین خرم در  آئین کلنگ زنی شهرک افزودنی‌های غذایی، دارویی و کشاورزی در هشترود به عنوان بزرگ ترین شهرک خصوصی کشور گفت: دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی اقدامات قابل توجهی را انجام داده و این صنعت را متحول کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از برنامه‌های بسیار ارزشمند که در دولت سیزدهم در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی شروع شده است اقتصادی کردن کشاورزی در کشور است که ما باید این فرصت را غنیمت بشماریم.

عابدین خرّم اقتصادی کردن کشاورزی را با توجه به وضعیت منابع آبی استان یک دستاورد بزرگ دانست که در کنار مدیریت منابع، امکان استمرار تولید و ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در عرصه کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: یکی از اقدامات ما توسعه شرکت‌های تخصصی در حوزه جهاد کشاورزی است که متناسب با ظرفیتهای هر شهرستان در بخش‌های گلخانه، شیلات و صنایع تبدیلی این کار صورت‌گرفت که می‌تواند موجب رونق تولید شده و ظرفیت‌های استان را شکوفا کند.

وی با اشاره به استقبال کشاورزان از سنددار کردن اراضی کشاورزی گفت: از کشاورزان دعوت می کنم هر چه سریعتر برای سنددار کردن اراضی خود اقدام‌کنند چرا که سنددار کردن اراضی کشاورزی یعنی برگشت هویت اقتصادی به مجموعه خانواده کشاورزان که می‌تواند در زمینه‌های مختلف به کمک کند.

عابدین خرّم ادامه داد: در آذربایجان شرقی ۹ سد وجود دارد که به صورت‌پراکنده در بخش‌های مختلف جغرافیای استان احداث شده است، اما متاسفانه نتوانسته ایم تا امروز به خوبی از این ظرفیت استفاده کنیم و اگر بتوانیم تنها پایاب ۵ سد را به بهره برداری برسانیم می‌توانیم ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان را به سیستم‌های مکانیزه آبیاری تحت فشار مجهز کنیم که این مساله می‌تواند یک تحول در کشاورزی استان ایجاد کند.

وی ادامه داد: با حمایت دولت سیزدهم می‌توانیم تا پایان فعالیت این دولت این ۵۰ هزار هکتار را مجهز به آبیاری تحت فشار کنیم و ارزش افزوده استان در بخش کشاورزی را از ۱۰ درصد به ۳۰ درصد برسانیم.

وی با تاکید بر استفاده بهینه از اراضی و قدردانی از حمایت‌های کشاورزی در سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی و اختصاص ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد  تومان برای سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ این استان گفت: برنامه‌های مختلف و متعددی برای اجرا در حوزه کشاورزی استان وجود دارد که با حمایت وزیر جهاد کشاورزی و اجرایی شدن آن می‌تواند کمک بزرگی برای استان آذربایجان شرقی باشد.

عابدین خرّم افزود: با توجه به لحاظ کردن وضعیت آب و هوایی شهرستان هشترود می‌توان کشاورزی منطقه را بهبود داد و در این حوزه کارهای زیادی برای توسعه انجام داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید