Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

۳۷۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی زیر کشت گندم پاییزه می رود

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق برنامه ابلاغی ارائه شده ۳۷۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم پاییزه می رود که کشت این محصول از اواخر شهریور ماه اغاز شده است.

۳۷۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی زیر کشت گندم پاییزه می رود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، جعفر وحدت معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: در این طرح ابلاغی ۹۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم گندم آبی و مابقی زیر کشت گندم دیم خواهد رفت.

وی اظهار کرد: پیش بینی تولید گندم از اراضی استان بیش از ۶۸۸ هزار تن است که در صورت شرایط آب و هوایی مطلوب و بارندگی های خوب پاییزه و رعایت توصیه های کارشناسان کشاورزی محقق می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان کشت تا تاریخ ۲ آبانماه امسال در گندم آبی تحقق ۲۴ درصدی و در گندم دیم تحقق ۴۴ درصدی را شامل می شود.

وی اضافه کرد: سهمیه استانی کود نیز نزدیک به ۱۱۶ هزار تن است که شامل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که ۵۰ هزار تن آن جذب شده که شامل ۴۳ درصد سهمیه استانی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان خرید بذر گندم آبی ۱۱ هزار تن و گندم دیم تا کنون ۱۲ هزار تن بوده است،که از این میزان ۱۴ هزار تن توزیع شده است.

وی توصیه کرد کشاورزان نسبت به رعایت تاریخ کشت، عمق کشت، استفاده از بذور اصلاح شده، استفاده همزمان از کودهای پایه و بیمه نمودن محصول دقت کافی داشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید