Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان شرقی:

تا پایان سال شرکتهای دانش بنیان در آذربایجان شرقی به ۱۰۰ شرکت ارتقا می یابد

استاندار آذربایجان شرقی به راه اندازی دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: لازم است شرکتهای دانش بنیان استان در حوزه کشاورزی را تا آخر سال را به ۱۰۰ شرکت ارتقا دهیم.

تا پایان سال شرکتهای دانش بنیان در آذربایجان شرقی به ۱۰۰ شرکت ارتقا می یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، عابدین خرم رضوی در مراسم اختتامیه رینوتکس 2022 که با حضور وزیر جهادکشاورزی برگزار شده بود گفت: این‌نمایشگاه علم و فناوری توفیقی بود تا در سال دانش بنیان و اشتغال در خدمت جوانان خلاق و‌ مبتکر و دانش پژوه و عالم باشیم و به اهتمام همکاران در دانشگاه ها و معاونت علمی و پژوهشی استانداری با کیفیت خیلی خوب برگزار شد که بیش از ۶۰ هزار نفر بازدید کننده داشت.

وی با بیان اینکه از ۱۱ زون، یک زون برای بخش کشاورزی اختصاص داشت افزود: متاسفانه شرکتهای دانش بنیان در حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیت استان، بسیار ضعیف عمل کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: استان ۵ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی دارد که می تواند در ابعاد مختلف اعم از بهره وری، رشد توسعه بخش کشاورزی می توانند تاثیرگذار باشند.

‌وی تاکید کرد: در این نمایشگاه ۱۲۷ شرکت در حوزه آب فناوری زیستی صنایع غذایی حضور داشتند که از این‌ تعداد ۵۰ شرکت در حوزه کشاورزی بودند و بیش از ۷۰ شرکت در خصوص آب و‌ گلخانه و هوشمندترین تاسیسات آب خوراک‌ دام‌ و‌ طیور و تصفیه آب و‌ فاضلاب نیز فعال بودند که به نظرم یک‌ دستاورد ارزشمند و خوبی ‌بود.

وی‌ به راه اندازی دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: هدف ما تا آخر سال جاری، شرکت های دانش بنیان را با اهتمام‌ جوانان خلاق به ۱۰۰ شرکت ارتقا دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: نخبگان و پژوهشگران استان در این‌ حوزه فعال هستند و دور از انتظار نیست امسال که ۵ هزار تن تولیدات کشاورزی در عرصه های مختلف غذایی داشتیم از طریق شرکت ها به بهره وری دو برابر برسانیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید