Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان شرقی:

سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی برای تحقق رشد هشت درصدی موثر است

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، انجام این مهم را در تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی بسیار موثر دانست.

سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی برای تحقق رشد هشت درصدی موثر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در دیدار وزیر جهاد کشاورزی با سرمایه گذاران، مدیران بخش خصوصی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: برای تحقق رشد هشت درصدی بهره وری و سرمایه گذاری جدید نیاز است؛ البته بخش خصوصی استان چیزی کم نگذاشته است.

وی افزود: امسال تشکلهای کشاورزی به خوبی درخشیده‌اند و حتی نگذاشته‌اند در حوزه های مختلف، مردم کمبودی احساس کنند؛ آنها در تنظیم بازار، اصلاح یارانه و هدفمند کردن یارانه عملکرد درخشانی داشته اند.

خرّم با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی، گفت: اعطای تسهیلات برای ساخت گلخانه و ساخت واحدهای پرورش دام و طیور باید مورد توجه واقع شود.

وی همچنین گفت: محدودیت منابع آبی در حوضه دریاچه ارومیه وجود دارد؛ براین اساس اصلاح الگوی کشت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، ما نیز در اصلاح الگوی کشت پای کار هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار پرداخت وجوه به خصوص به‌ گندم کاران استان شد، گفت: در خرید میوه شب عید با تأخیر عمل می کنیم و خرید در ایام پیک وضعیت بازار را به هم می زند.

وی پیشنهاد کرد که برای خرید سیب شب عید کشور از سیب‌ها و محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی استفاده شود.

وی با بیان اینکه کشاورزی و اراضی کشاورزی از اهمیت فراوانی برخوردار است، افزود: بر این اساس تغییر کاربریها خط قرمز استان است و باید جدی عمل کنیم و دستگاه قضایی نیز پای کار است.

خرّم همچنین در خصوص هوشمندسازی نظارت بر بازار اعلام آمادگی کرد و افزود: برای تهاتر در بخش کشاورزی هم آمادگی وجود دارد و جهاد کشاورزی باید در این خصوص ورود پیدا کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه سهمیه آرد در آذربایجان شرقی کفاف می کند، گفت: در سهمیه آرد استان کم نداریم اما باید از نشت آرد جلوگیری شود تا در استان کمبود آرد پیش نیاید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید