Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی:

نظارت الکترونیکی باید جایگزین نظارت سنتی بر بازار شود

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش نظارت در تنظیم و ثبات بازار گفت: نظارت الکترونیکی باید جایگزین نظارت سنتی بر بازار شود.

نظارت الکترونیکی باید جایگزین نظارت سنتی بر بازار شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، احمد موقری در نشست پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری آذربایجان شرقی، بیان کرد: به رغم تلاشهای زیاد در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه های مختلف، برخی مشکلات همچنان باقی است و روند قاچاق کالا به ویژه کالاهای اساسی از کشور به خارج و ورود کالاهای ممنوعه به داخل کشور ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر قاچاقچیان با شیوه ها و روشهای نوین اقدام به قاچاق می کنند و نظارت سنتی بر بازار پاسخگوی وضعیت فعلی نخواهد بود. 

موقری با اشاره به وجود سامانه های مختلف در حوزه توزیع و حمل و نقل انواع کالا و خدمات، بر لزوم استفاده بهینه از سامانه های مذکور تاکید کرد.

وی استفاده از کالاهای مکشوفه سلامت محور به دلیل عمر کوتاه این کالاها و نیز نظارت بر نانوایی ها و پیشگیری از قاچاق آرد در آذربایجان شرقی با همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی را مورد تاکید قرار داد.

موقری با اشاره به نبود تشکیلات تعزیرات حکومتی در برخی شهرهای آذربایجان شرقی، گفت: هرچند پایین بودن میزان پرونده های مربوطه، دلیل بر نبود تشکیلات تعزیرات حکومتی عنوان می شود، اما نبود تعزیرات حکومتی خود یکی از علل و عوامل نبود پرونده است.

به گفته وی فقدان ادارات تعزیرات در بعضی از شهرها مصداق تضییع حقوق عامه و مردم است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید