Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشت ارقام جدید وارداتی انگور در شاهرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: افزایش میزان صادرات توسعه کشت ارقام جدید وارداتی انگور در این شهرستان در حال انجام است.

توسعه کشت ارقام جدید وارداتی انگور در شاهرود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، عباسعلی نهاردانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برداشت انگور از 4 هزار و 845 هکتار باغات شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 148 هکتار از باغات انگور شهرستان شاهرود غیر بارور و سه هزار و 697 هکتار بارور است تصریح کرد: امسال 92 هزار و 425 تن محصول انگور از باغات این شهرستان برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: به ازای هر هکتار 25 تن انگور از باغات این شهرستان تولید شد.

نهاردانی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ارقام انگور شامل خلیلی، یاقوتی، پرلت، عسگری، لعل، شاهانی، صاحبی، کشمشی، سفید فخری سرخ فخری( شاهرودی)، ریش‌بابا و ارقام جدید وارداتی نیز شامل فلیم سیدس، روبی سیدلس و کریمسیون سیدلس است.

وی افزود: در سال‌های اخیر توسعه ارقام جدید وارداتی به‌منظور تولید با هدف صادرات و همچنین سرشاخه کاری(پیوند اسکله سبز) بر روی ارقام سفید فخری و سرخ فخری و استفاده از سیستم‌های تربیت انگور و داربستی کردن باغات انگور در حال توسعه و پیشرفت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود  گفت: از مزایای آن می توان به افزایش کیفیت، کمیت و میزان تولید، کاهش هزینه‌های مربوط به مدیریت تاکستان و امکان مکانیزه کردن و تسهیل در عملیات داشت و برداشت، کنترل بهتر آفات و بیماری‌ها، رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای مناسب برای ماندگاری بالای میوه نام برد.

نهاردانی تصریح کرد: اصلاح روش های آبیاری، استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در باغات، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند در افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب مؤثر باشد.

وی گفت: همچنین تولید فرآورده‌های انگور کشمش، مویز، آبغوره، گرد غوره، شیره انگور، سرکه و ترشی غوره انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید