Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی:

ذخایر استراتژیک گوشت مرغ در آذربایجان غربی مطلوب است

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ذخایراستراتژیک استان از نظر گوشت مرغ مطلوب بوده و کشتار روزانه به صورت میانگین ۲۰۰ تا ۲۴۰ تن است.

ذخایر استراتژیک گوشت مرغ در آذربایجان غربی مطلوب است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، نادر رحیمی افزود: نیاز استان در ایام پیک مصرف ۲۴۰ تن است که در صورت تقاضا و درخواست بیشتر با عرضه مرغ منجمد کمبود سریعا جبران می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون نظارت‌های جدی بر بازار عرضه وجود دارد و مرغ منجمد به قیمت 48 هزار تومان و مرغ گرم به قمت مصوب 63 هزار تومان به وفور در بازار عرضه می‌شود و لازم است شهروندان با مشاهده تخلفات در این زمینه با شماره‌های ۱۳۵ و ۱۲۴ تماس حاصل کنند.

رحیمی با اشاره اینکه شهروندان، گوشت مرغ را باقیمت بالاتر از نرخ مصوب خریداری نکنند، اظهار کرد: دریافت فاکتور خرید نیز می‌تواند در پیشگیری از تخلفات موثر باشد و لازم است شهروندان این مورد را از فروشنده مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه نابسامانی قیمت مرغ در استان‌های همجوار باعث ایجاد اختلاف قیمت در بازار استان می شود، گفت: استان‌های همجوار به محض احساس کمبود اقدام به خرید مستقیم مرغ از تولید کنندگان با قیمت بالاتر می‌کنند و این موضوع موجب شده تا تعدادی از افراد سودجو در ساعت‌هایی خاص اقدام به عرضه مرغ با قیمت بالاتر کنند در حالیکه در تابلوهای روان و در حین مراجعه ماموران نظارت و بازرسی، قیمت‌ها متفاوت است .

رحیمی با اشاره به جوجه ریزی به میزان بیش از چهار میلیون قطعه در استان یادآور شد: به رغم نظارت‌های جدی با فروش مستقیم مرغ به خریداران خارج استان تلاطم در بازار ایجاد می‌شود و در این میان مصرف کننده ضرر می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید