Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی بوکان:

کشت پاییزه گندم در ۷۲ هزار هکتار از مزارع بوکان آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی بوکان با اشاره به شروع کشت پاییزه گندم در مزارع این شهرستان گفت: امسال در ۷۲ هزار هکتار از مزارع بوکان گندم کشت می‌شود.

کشت پاییزه گندم در ۷۲ هزار هکتار از مزارع بوکان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، انور امینی خواه افزود: کشاورزان این شهرستان هر سال از ۱۵ مهر کشت گندم را در مزارع آغاز کرده و این روند تا اواسط آبان و شروع فصل بارش‌های پاییزی تداوم دارد.

وی اضافه کرد: با شروع فصل کشت تاکنون ۳۹ هزار هکتار از مزارع دیم و ۲۰ هزار از مزارع آبی این شهرستان برای کشت پاییزه گندم آماده سازی و در آنها کشت انجام شده است.

 مدیر جهادکشاورزی بوکان با اشاره کشت گندم در سال زراعی گذشته در این شهرستان گفت: در سال زراعی گذشته در مجموع بیش از ۷۰ هزار هکتار از مزارع بوکان به کشت گندم اختصاص داده شده و بیش از ۱۲۰ هزار تُن گندم نیز از آنها برداشت شد.

وی اظهار کرد: امسال بیش از ۶۲ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از مراکز خرید این شهرستان به صورت تضمینی خریداری و تمامی مطالبه گندمکاران نیز قبل از شروع فصل کشت پاییزه پرداخت شد.

امینی‌خواه با بیان اینکه امسال 5 مرکز خرید گندم در بوکان دایر شده بود، یادآور شد: این مراکز در سیلوی ۷۰ هزار تنی، کارخانه آردماه منیر، مراکز خرید روستای رحیم‌خان، قره‌کند و روستای درویشان در ۲ بخش مرکزی و سیمینه این شهرستان راه‌اندازی شده بود.

وی با اشاره به کشت پاییزه کلزا در بوکان ادامه داد: امسال ۴۹۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص پیدا کرده که در مقایسه با سال زراعی گذشته، ۶۲ درصد بیشتر است.

کشت گندم در بوکان هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن هم از اوایل تیرماه سال بعد شروع و تا مرداد ماه ادامه دارد. 

سال زراعی از اول مهر هر سال آغاز و به پایان شهریور سال آینده موکول می‌شود.

بوکان دارای ۱۱۰ هزار هکتار زمین مستعد زراعی و باغی و عمده ترین محصولات زراعی این شهرستان گندم، نخود، کلزا، جو و چغندرقند است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید