Iranian Agriculture News Agency

انتصاب سرپرست جدید موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور

با حضور حسین جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی مراسم تودیع و معارفه سرپرست موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در مراغه برگزار شد.

انتصاب سرپرست جدید موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  طی حکمی از سوی خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مظفر روستایی به عنوان سرپرست جدید موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور منصوب و معرفی شد.

مراسم تودیع خشنود علیزاده و معارفه مظفر روستایی به عنوان سرپرست موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور با حضور جعفری معاون پژوهش و فناوری سازمان، محسن قهرمان نژاد جانشین معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، ناصر رحیمی مدیر امور اداری ، رفاه و پشتیبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ، حجت السلام رحمانی امام جماعت موسسه، مسئولان استانی و با شرکت محققان و همکاران موسسه در سالن شهید احمد شفیع زاده موسسه تحقیقات کشاورزی دیم برگزار شد.

جعفری ضمن تقدیر از زحمات رییس و همکاران موسسه، امنیت غذایی را یکی از شاخص های مهم اقتدارجهانی بیان نمود که در سالهای اخیر جایگاه خاصی در کشورهای ایجاد کرده است که به دلیل تغییر اقلیم، محدودیتها و توسعه اراضی دیم موسسه با به کارگیری ظرفیت های علمی موجود می تواند با پایداری تولید در دیمزارها در امنیت غذایی کشور نقش مهمی داشته باشد.

وی یکی از مهمترین راهبردهای موسسه در سال 1401 را تولید  هسته های اولیه بذری بیان نمود که از نظر کمی، کیفی و تنوع لازم است افزایش یابد و از همکاران موسسه انتظار می رود با آینده پژوهی در خصوص چالش های موجود در بحث دیم راهکارهای لازم را ارائه نمایند تااز کاهش تولید در دیم زارها جلوگیری شود.

معاون پژوهش و فناوری  سازمان بر رعایت تناوب در اراضی دیم با به کارگیری گیاهان جایگزین ، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی به ویژه در تولید بذر و مسائل به زراعی تاکید کرد.

همکاران موسسه هم ضمن قدردانی و خدا قوت به خشنود علیزاده و عرض تبریک و ابراز خرسندی از انتخاب مظفر روستایی بعنوان سرپرست جدید موسسه، آمادگی خود را برای همکاری در جهت پیشبرد اهداف موسسه با همت مضاعف اعلام کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید