Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی کاشت 397 هزار هکتار گندم در فارس

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به آغاز کاشت گندم در اراضی زراعی این استان از اواسط مهر ماه گفت: پیش بینی می شود امسال قریب به 397 هزار هکتار به کشت محصول راهبردی گندم اختصاص یابد.

پیش بینی کاشت 397 هزار هکتار گندم در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی صادقی با اذعان به اینکه تحقق سطوح مذکور منوط به بارش های جوی است، تصریح کرد: بر  اساس برنامه ریزی ها تا پایان آذر ماه 252 هزار هکتار کشت آبی و 145 هزار هکتار کشت دیم محصول گندم می بایست در اراضی این استان انجام شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت تامین به موقع نهاده های مورد نیاز اندیشه شده و کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی، نهاده مورد نیاز را دریافت نمایند، اظهار کرد: پیش بینی می شود حدود 63 هزار تن انواع بذور گندم و دانه های خود مصرفی مورد نیاز باشد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهای فنی 58 هزار تن انواع بذور گندم تهیه و فرآوری شده است، ابراز کرد: این بذور در طبقه بندی های پرورشی، مادری و گواهی شده فراهم و آماده توزیع در بین کشاورزان گندمکار است.

صادقی با تاکید بر اینکه در سال زراعی جاری به منظور افزایش عملکرد گندم در واحد سطح طرح های مهمی به مرحله اجرا در می آید، بیان کرد: کشت قراردادی گندم در تمامی مزارع گندم آبی استان فارس، طرح افزایش عملکرد گندم آبی در نظام گندم بنیان در سطح 112 هزار هکتار و طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح 108 هزار هکتار از مهم ترین این برنامه ها است.

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه درجه مکانیزاسیون، رعایت تاریخ کشت مناسب، تغذیه متعادل گندم و افزایش ضریب نفوذ بذر از جمله مسائل دخیل در افزایش عملکرد مزارع گندم است، افزود: برنامه ریزی های لازم جهت ترویج موارد مذکور در بین کشاورزان انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید