Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی تاکید کرد:

افزایش مبادلات تجاری کشاورزی با کشورهای آسیای مرکزی

وزیر جهاد کشاورزی بر افزایش مبادلات تجاری کشاورزی با کشورهای آسیای مرکزی تاکید کرد.

افزایش مبادلات تجاری کشاورزی با کشورهای آسیای مرکزی

به گزارش خبرنگار ایانا، صبح امروز جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی به ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و با حضور شهریار افندی زاده معاون وزیر و رئیس کمیته ترانزیت و حمل و نقل بین المللی وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان گمرک، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، سازمان توسعه و تجارت و اتحادیه های بخش خصوصی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه توسعه مسیرهای ترانزیت کالا با هدف افزایش تجارت محصولات کشاورزی به کشورهای آسیای مرکزی ازجمله ترکمنستان و قرقیزستان مورد بررسی قرار گرفت.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اهمیت افزایش مبادلات تجاری کشاورزی با کشورهای آسیای مرکزی گفت: باتوجه به ظرفیت های بی نظیر کشاورزی ایران، امکان صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای آسیای مرکزی ازجمله قرقیزستان وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه افزود: باتوجه به اقدامات مناسبی که در زمینه تولید محصولات سالم، استاندارد و باکیفیت کشاورزی طی یک سال گذشته صورت گرفته است در آینده نزدیک شاهد افزایش صادرات محصولات کشاورزی خواهیم بود.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: ایران به پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه تبدیل خواهد شد. چراکه در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات، خوراک دام و آبزیان دارای ظرفیت های بسیار مناسبی هستیم.

مقام عالی وزارت در پایان تصریح کرد: باید استاندارهای لازم را برای کیفیت محصولات صادراتی کشاورزی و خوراک دام در نظر بگیریم تا بازارهای هدف را از دست ندهیم و بتوانیم به هاب منطقه که هدف اصلی کشور است دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید