Iranian Agriculture News Agency

آموزش روشهای صحیح تغذیه گندم گام موثری در تولید محصولات زراعی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بردسیر گفت: با توجه به زراعی بودن شهرستان بردسیر و لزوم نیاز کشاورزان منطقه در خصوص روشهای صحیح کاشت، داشت و برداشت گندم ، کارگاه آموزشی تغذیه گندم توسط جهادکشاورزی با همکاری اتحادیه تعاون روستایی استان برگزار شد.

آموزش روشهای صحیح تغذیه گندم گام موثری در تولید محصولات زراعی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، حیدرآبادی اظهار داشت: این کارگاه با تدریس دکتر روح اله موردینی استاد دانشگاه تحصیلات تکمیلی استان کرمان و با حضور جمعی از کشاورزان وبهره برداران وکارشناسان مراکز جهادکشاورزی در محل سالن اتحادیه تعاون روستایی در شهر دشتکار برگزار شد.

حیدرآبادی اذعان داشت: در این دوره آموزشی دکتر موردینی اطلاعات لازم در خصوص زمان کاشت، تغذیه مناسب در هر دوره از رشد محصول ، میزان آبدهی ، کودهای مناسب و درصد مورد نیاز گیاه ، لزوم شناخت نوع خاک وتشخیص تغذیه لازم برای هرنوع خاک واقلیم و ... را بصورت جامع بیان کرد و درپایان به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.

حیدرآبادی بیان داشت: امیدواریم با برگزاری مستمر چنین کارگاههایی زمینه لازم برای تولید محصول بیشتر و افزایش راندمان آب و همچنین جایگزینی دانه های روغنی خصوصا گلرنگ و کلزا ، ارزآوری و اشتغال و همچنین مهاجرت معکوس از شهر به این شهرستان را فراهم کنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید