Iranian Agriculture News Agency

جریان پرشتاب جابه‌جایی کالاهای اساسی در شریان‌های کشور

حمل‌ونقل ۸ و نیم میلیون تن کالای اساسی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱

جابه‌جایی بیش از 8 و نیم میلیون تن کالای اساسی در نیمه نخست سال 1401، سبب تعادل و توازن در توزیع این کالاها براساس میزان مصرف مراکز جمعیتی در اقصی نقاط کشور و دسترسی آسان و مطمئن مردم به محصولات مورد نیازشان شد.

جریان پرشتاب جابه‌جایی کالاهای اساسی در شریان‌های کشور

به گزارش ایانا و به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، مدیریت خدمات بازرگانی این شرکت در راستای انجام مأموریت‌های خود در زنجیره تأمین کالاهای اساسی، در 6 ماه اول سال جاری، 8 میلیون و 581 هزار تن انواع کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، روغن خام، شکر خام و انواع دانه‌های روغنی را در سرتاسر کشور از طریق خطوط جاده‌ای و ریلی جابه‌جا کرد.

براساس این گزارش، در بخش عملیات ارسال کالاهای اساسی از بنادر، 3 میلیون و 675 هزار تن انواع کالاهای وارداتی به بنادر جنوبی و شمالی کشور از طریق شبکه معابر جاده‌ای و ریلی به مقصد 2100 مرکز ذخیره‌سازی در 31 استان‌ ارسال شده است.

در این مدت، 2 میلیون و 609 هزار تن کالاهای اساسی در قالب حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی بین‌استانی به 1700 مرکز نگهداری مابین 31 استان نیز جابه‌جا شده و علاوه بر آن، نسبت به تزریق مویرگی درون‌استانی، 2 میلیون و 297 هزار تن انواع این کالاها به 1330 نقطه در داخل 31 استان ارسال شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید