Iranian Agriculture News Agency

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی:

تحول در کشاورزی با ۱۵ راهبرد عملیاتی می شود

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی گفت: با پیش بینی ۱۵ راهبرد علمی و کارشناسی، تحول در کشاورزی را عملیاتی می کنیم.

تحول در کشاورزی با ۱۵ راهبرد عملیاتی می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، اورعی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی در نشست  قرارگاه امنیت غذایی استان  که روز دوشنبه با مدیران استانی در محل سالن جلسات باغستان برگزار شد، افزود : قزوین ثبات و همدلی خوبی دارد و در امنیت غذایی موفق عمل کرده است.

وی افزود: در سفر به استان ها ضمن بررسی امنیت غذایی هر استان سیاستها را نیز ابلاغ کرده و راهکارها برای تحول را پیگیری می کنیم.

اورعی تصریح کرد: دولت سیزدهم روز به روز ثبات بیشتری پیدا می کند اما به دلیل کوتاهی در گذشته و نیز تشدید تحریم ها با چالش های زیادی مواجهیم و تولیدکنندگان کشاورزی مشکلات زیادی دارند که باید آنها را حل کنیم.

وی گفت: ارزیابی تحول کشاورزی به همه معاونت ها موکول شده و در طول دولت سیزدهم قرار است در مدت چهار سال تحول در بخش کشاورزی را با رویکرد جهادی جلو ببریم.

مشاور وزیر کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی تصریح کرد: اجرای برنامه تحول کشاورزی با محور امنیت غذایی است که در آن ۱۵ راهبرد تعریف شده که همه ارکان وزارت بر اساس این محورهاست.

وی اظهار کرد: مدیریت جهادی با ریسک پذیری بالا از  جمله مهمترین راهکارهاست که اجرا خواهد شد.

این مسئول افزود: طرح الگوی کشت که دو هفته قبل رونمایی شد ۱۳ سال مغفول مانده بود و دراین دولت عملیاتی شد که اجرای آن تحول اساسی ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: کشوری که بحران آب دارد نباید محصولات اب بر کشت کند و الگوی کشت این چالش را رفع می کند.

اورعی تصریح کرد: کشت قراردادی از دیگر کارهایی است که با آموزش و مهارت آموزی و دادن الگو و خرید تضمینی می توان آن را عملیاتی کرد و امسال این کار آغاز شده است.

وی افزود: درخرید تضمینی گندم امسال شاهد افزایش خرید بودیم که بی نظیر بود و کارنامه خوبی داشتیم از جمل در استان قزوین هم موفق عمل کرد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت : کشت فرا سرزمینی و دیپلماسی کشاورزی از دیگر کارهایی است که  انجام شده است.

وی یادآورشد : همچنین استفاده از سیستم هوشمند در امنیت غذایی از دیگر سیاستهاست که دنبال می شود تا به هوشمندی لازم در کشاورزی برسیم.

این مسئول بیان کرد: هدفمندرسازی حمایت یارانه ای از دیگر کارهایی است که بعنوان سیاست و راهبرد وزارتخانه پیش بینی شده تا تحول در عرصه کشاورزی ممکن شود.

در ادامه گزارشی از وضعیت تولیدات کشاورزی و اقدامات انجام شده برای تامین امنیت غذایی در استان ارائه شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید