Iranian Agriculture News Agency

صدور نخستین مجوز الکترونیکی در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان اصفهان

مراسم صدور نخستین مجوز الکترونیکی در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، با حضور رئیس سازمان، مدیر امور راضی، برخی مدیران و کارشناسان برگزار شد.

صدور نخستین مجوز الکترونیکی در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در اصفهان، مراسم صدور نخستین مجوز الکترونیکی در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، با حضور رئیس سازمان، مدیر امور راضی، برخی مدیران و کارشناسان برگزار شد.

 مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در این مراسم، اظهار کرد: با توجه به اینکه درخواست‌های مرتبط با امور زمین و تغییر کاربری‌ها در سطح کشور زیاد است و به دلیل اینکه سوء‌استفاده‌هایی در حین صدور مجوزها  وجود داشت، هدف دولت این بود که امور به صورت الکترونیکی انجام شود، در همین راستا پنجره مدیریت واحد امور زمین را وزارت جهاد کشاورزی راه‌اندازی کرد تا ساماندهی متقاضیان انجام شود و صحت اطلاعات و درخواست‌ها ارزیابی شود، از زمین‌خواری پیشگیری شده، مراجعات به ادارات کاهش یابد و استعلامات به صورت الکترونیکی پیگیری شود.

وی ادامه داد: اصفهان نخستین استان کشور است که موفق شد این سامانه را راه‌اندازی و اجرایی کند و اولین مجوز الکترونیکی بدون مراجعه حضوری فرد و با درخواستی که در سامانه انجام شده بود، صادر شد، کلیه استعلام‌ها در این سامانه به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه متقاضی به دستگاه‌های متولی انجام می‌شود و پس از بررسی‌های انجام شده و در صورت تایید، مجوز الکترونیکی صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: این فرایند به صورت دستی زمان‌بر بود چون استعلامات زیادی باید انجام می‌شد و تعداد مراجعات متقاضیان به صورت حضوری نیز زیاد بود و احتمال سوء‌استفاده از مدارک نیز وجود داشت اما با این اقدام جدید هم میزان سو‌ءاستفاده‌ها کاهش می‌یابد و هم مسیر صدور مجوزها تسهیل و کوتاه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید