Iranian Agriculture News Agency

"عباسی" در همایش روز جهانی غذا:

لزوم افزایش استاندارد محصولات برای تداوم صادرات

اصلاح قانون‌های ایمنی‌زیستی و حفظ نباتات در راستای سلامت محصولات غذایی

رییس کمیته دانش‌بنیان کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت:

لزوم افزایش استاندارد محصولات برای تداوم صادرات

به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا عباسی رییس کمیته دانش‌بنیان کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در همایش روز جهانی غذا که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان محیط زیست کشور، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، معاونین وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از تولیدکنندگان برتر کشور در سازمان تات برگزار شد، اظهار کرد: عده‌ای قانون زیستی را تنزل داده‌اند به این که در کشور محصول تراریخته مصرف و تولید شود یا نشود در حالی که امروز از فناوری‌های مختلف مانند نانو و هسته‌ای در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و باید مخاطرات و تبعات این فناوری‌ها در تولید محصولات بررسی و ارزیابی شود.

وی، بر کشاورزی زیستی و ارگانیک تاکید کرد و اظهار داشت: امروز در دنیا بین ۲ تا ۳ درصد اراضی زیر کشت ارگانیک هستند در حالی که در ایران یک دهم درصد کشت ارگانیک داریم.

عباسی با بیان این که در کل ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر کشت ارگانیک است، تصریح کرد: ما این ظرفیت را داریم که سطح کشت ارگانیک را به متوسط جهان برسانیم.

وی به صادرات ۶.۵ میلیارد دلاری محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: اگر در آینده به استانداردهای جهانی نرسیم، ممکن است در حوزه صادرات دچار مشکل شویم.

رییس کمیته دانش‌بنیان کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس افزود: باید از تمام ظرفیت‌های داخل کشور برای تولید غذای سالم، کافی و ارگانیک استفاده کنیم.

وی امنیت غذایی را از مقوله‌های مهم در دنیا و در ایران خواند و گفت: امروز در جهانی زیست می‌کنیم که برخی دولت‌ها که ادعای رعایت حقوق بشر دارند، برای تسخیر ملت‌ها و سایر کشورها به دنبال در دست گرفتن انرژی و غذای آنها هستند.

عباسی با اذعان به این که بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ۸۲۸ میلیون نفر در دنیا با گرسنگی مواجه‌اند، اظهار داشت: این در حالی است که برخی از دولت ها با دور ریختن غذا در دریا می خواهند قیمت محصولات کشاورزی را کنترل کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید