Iranian Agriculture News Agency

بی پروا در گفتگو با ایانا خبر داد:

برداشت 1100 تن محصول انجیر در استان آذربایجان شرقی

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از برداشت 1100 تن محصول انجیر در سال 1401 در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

برداشت 1100 تن محصول انجیر در استان آذربایجان شرقی

محمدباقر بی پروا در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه انجیر میوه مناطق نیمه گرمسیری است گفت: به همان اندازه که درخت انجیر به گرمای زیاد مقاوم است نسبت به سرما مخصوصاً در دوره جوانی حساس است.

وی با بیان اینکه حدود 0.2  درصد از سطح باغات انجیر کشور در استان آذربایجان شرقی واقع است گفت: سطح زیر کشت انجیر در استان 135 هکتار می باشد که 130 هکتار از این باغات بارور و 5 هکتار نیز غیر بارور است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه باغات انجیر استان عمدتاً در سطح  شهرستانهای جلفا، خداآفرین، میانه، هوراند و مرند پراکنده است افزود: سطح باغات انجیر شهرستان جلفا 106 هکتار است و قریب به 80درصد از سطح باغات و 85 درصد از محصول انجیر تولیدی استان مربوط به این شهرستان می باشد  شهرستانهای خداآفرین و میانه با 8 هکتار سطح زیر کشت، حائز رتبه های بعدی هستند.

وی ادامه داد: عمده ارقام انجیر استان  را ارقام بنفشه، آق بی دانه ( سفید بی دانه) ، سیاه و سفید تشکیل داده است.

بی پروا با بیان اینکه میزان محصول انجیر تولیدی سالانه استان 1100  تن می باشد گفت: محصول انجیر به صورت خشک، تازه خوری ، شربت انجیر،  مربا، مارمالاد ، کمپوت و پوره ، قابل مصرف است. 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید