Iranian Agriculture News Agency

روز مزرعه سیب زمینی در آبگرم برگزار شد

روز مزرعه سیب زمینی روز شنبه با حضور فرماندار شهرستان آوج و معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در آبگرم برگزار شد.

روز مزرعه سیب زمینی در آبگرم برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، این مراسم که ظهر امروز در اراضی روستای قمیشلو شهر آبگرم برگزار شد، نتیجه ارزیابی ۳۵ رقم سیب زمینی در طبقات مختلف بذری شامل جلی، راموس، سانته، بامبا، آگریا، اسپریت و سیفرا را مورد بررسی قرار داد.

 حسین حسین خانی فرماندار شهرستان آوج نیز در این برنامه اظهار داشت: ظرفیت شهرستان‌ آوج‌ در تولید زراعت بالا بوده و لازم است با بکارگیری دانش فنی و استفاده از شیوه‌های نوین کشت میزان تولید را بیش از پیش افزایش داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم موسوی امام جمعه شهرستان آوج نیز در این برنامه اظهار داشت: اگرچه با تغییرات اقلیمی در استان قزوین روبرو هستیم، اما تلاش و کوشش ما هرگز بی‌نتیجه نمی‌‌ماند و بر همین اساس است که گفته شده شغل کشاورزی و دامداری پر خیر و برکت است.

حجت الاسلام غلامرضا عسگری امام جمعه شهر آبگرم نیز در این برنامه بیان داشت: دشمن با جنگ ترکیبی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند توان اقتصادی ایران را ضعیف کند، درحالی که کشاورز و تولیدکننده ما در همین شهر آبگرم با عملکرد خویش توطئه دشمن را خنثی می‌کند.

گفتنی است شهرستان آوج‌ با کشت ۳۷۰ هکتار سیب زمینی به عنوان قطب تولید این محصول در استان شناخته می‌شود.

سرهنگ علی شهسواری رییس بسیج نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان ، احمد مستخدمی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی و حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان و بابک قرالی رییس مرکز تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی نیز در این برنامه حضور داشتند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید