Iranian Agriculture News Agency

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خبر داد

برگزاری روز مزرعه سورگوم در شهرستان نظرآباد

مراسم روز مزرعه سورگوم با هدف توسعه و ترویج کشت سورگوم، جایگزین با ذرت علوفه ای و قابل استفاده در جیره غذایی دام در شهرستان نظرآباد برگزار شد.

برگزاری روز مزرعه سورگوم در شهرستان نظرآباد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، محیا پور عوض، سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از برگزاری مراسم روز مزرعه سورگوم با هدف توسعه و ترویج کشت سورگوم، جایگزین با ذرت علوفه ای و قابل استفاده در جیره غذایی دام خبر داد.

وی افزود: این برنامه در راستای کاهش منابع آبی و تأکید بر مصرف بهینه آب در محصولات کشاورزی و تغییر الگوی کشت با جایگزین کردن محصولات کم آب بر و با همکاری مدیریت امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان البرز و جهاد کشاورزی شهرستان نظرآباد با حضور از 2 نفر از محققین موسسات اصلاح و تهیه نهال و بذر و تحقیقات علوم دامی کشور و حضور 50 نفر از کارشناسان ستادی، پهنه، دامداران و کشاورزان استان در محل مزرعه یازده هکتاری سورگوم واقع در شرکت کشاورزی، عمران و آبادی بستان در شهرستان نظرآباد برگزار شد.

 در این برنامه، مباحث مرتبط با کاشت، داشت و برداشت سورگوم، مزایای اقتصادی کشت، میزان مصرف آب محصول، نحوه سیلو کردن، استفاده در جیره غذایی دام و ... مطرح و در خاتمه فرصتی برای بهره برداران برای طرح سولات و پرسش و پاسخ از محققین درخصوص کشت سورگوم در تغذیه دام لحاظ شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید