Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

تولید ۸۱۸ هزار تن گندم در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، تولید گندم استان را در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱، ۸۱۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان به ارزش ۹۴۰ هزار و ۷۰ میلیارد ریال با رشد اقتصادی ۲۶۴ درصد با احتساب تورم همراه بود که در خرید گندم برای هرکیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شد.

تولید ۸۱۸ هزار تن گندم در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، پیمان اسکندری، امروز پنج شنبه ۲۸ مهر در جلسه برنامه ریزی استان گفت: امنیت غذایی کردستان و صادرات محصولات کشاورزی باعث امنیت غذایی کشور است.

وی با بیان اینکه استان کردستان در همه محصولات کشاورزی صادر کننده است، گفت: کسری تولید مرغ در مهرماه جبران شد و هم اکنون استان کردستان در تولید محصولات کشاورزی مشکلی ندارد.

رییس  جهاد کشاورزی استان تولید مرغ در شش ماهه اول ۱۴۰۱ را ۴۵۶۰۱ تن اعلام کرد که این میزان در مهرماه افزایش یافته است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد امنیت و اقتدار غذایی گفت: باید برنامه ریزی و جذب سرمایه گذاری برای آینده تولیدات کشاورزی استان اقدام صورت گیرد چون با توجه به کمبود آب و وضعیت استان های دیگر، کردستان می تواند تامین کننده غذای کشور باشد.

اسکندری ضمن اعلام خبر تشکیل قرارگاهی با عنوان قرارگاه غذایی در جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال این قرارگاه ایجاد شده و به صورت هفتگی با حضور آقای استاندار تشکیل جلسه می دهد.

وی از تشکیل کارگروه بررسی الگوی کشت هم خبر داد و گفت: در حال بررسی مشکلات اجرای این طرح از سوی کشاورزان و تدوین الگوی آن هستیم.

  رییس جهاد کشاورزی کردستان، تولید گندم استان را در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱، ۸۱۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: این میزان به ارزش ۹۴۰ هزار و ۷۰ میلیارد ریال با رشد اقتصادی ۲۶۴ درصد با احتساب تورم همراه بود که در خرید گندم برای هرکیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید