Iranian Agriculture News Agency

مشکلات مجتمع‌های تولیدی استان سمنان بررسی شد

مشکلات مجتمع‌های تولیدی استان سمنان در نشستی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بررسی و راهکارهای لازم ارائه شد.

مشکلات مجتمع‌های تولیدی استان سمنان بررسی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا قاسمی در جلسه ستاد ساماندهی مجتمع تولیدی استان که در محل سالن جلسات شهید شاهی سازمان برگزار شد با اشاره به اهمیت مجتمع‌های تولیدی در رونق اقتصادی این استان به بررسی مشکلات این مجتمع‌ها پرداخت و در زمینه مجتمع دام میقان اظهار کرد: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در میقان یک تعاونی مستقل تشکیل داده و اعضا با هماهنگی شورا و دهیاری‌ها با اولویت دامداری‌های داخل بافت روستا تشکیل شده و چاه‌ها ظرف مدت سه ماه راهاندازی شده و حق بهره‌برداری چاه ‌های متعلق به جهاد به بهره‌برداران واگذار شود.

وی همچنین از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود خواست که پس از ۳ ماه در صورت عدم انجام بند یک کل اراضی به شرکت شهرک‌های کشاورزی واگذار شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک تعاونی به نام مجتمع زینعلی تشکیل و عضو تعاونی گاوداران شود و از افراد جایگزین در مجتمع زینعلی حق عضویت دریافت نشود و مبنای حق عضویت از طریق کارشناسان رسمی با هماهنگی مدیر شهرستان مهدی‌شهر تعیین شود.

قاسمی تصریح کرد: در مجتمع زینعلی ظرف مدت یک ماه با همکاری امور اراضی استان، تعاونی گاوداران و مدیریت شهرستان تمامی واگذاری‌های قبلی نظارت و گزارش به سازمان داده شود و مدیر شهرستان مهدی‌شهر و همچنین امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان این مهم را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: ظرف مدت سه ماه در مجتمع میامی منبع آب مشخص و سپس مطالعات انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره تعیین تکلیف مکان مجتمع شترداری نیز گفت: جواب استعلام محل تعیین‌شده اراضی مجتمع شترداری شهرستان سمنان توسط اداره کل منابع طبیعی ظرف مدت دو روز داده شود و مدیر جهاد شهرستان سمنان این مهم را پیگیری کند.

به گزارش ایانا بررسی و تعیین تکلیف مسائل و مشکلات مجتمع دام میقان، بررسی مسائل آب مجتمع زینعلی، تعیین تکلیف مطالعات مجتمع دائمی میامی و بررسی و تعیین تکلیف مکان مجتمع شترداری دستور کار جلسه ستاد ساماندهی مجتمع‌های تولیدی استان سمنان بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید