Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید بیش از 25 هزارتن انار در شیراز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۵ هزار تن انار از سطح ۱۲۵۰ هکتار در این شهرستان برداشت شود.

پیش بینی تولید بیش از 25 هزارتن انار در شیراز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح اله سیروسی اظهار کرد: در سال جاری بهره برداران از نیمه‌ دوم شهریور ماه برداشت انار را آغاز کرده اند و تا اوایل آبان ماه برداشت این محصول ادامه دارد.

به گفته وی؛ مهمترین ارقام انار در شهرستان شیراز، بریت، رباب، شیرین شهوار، میخوش قصرالدشتی و انار کوهمره که بازار پسندی خوبی دارد.

سیروسی با بیان اینکه دهستان کوهمره واقع در بخش ارژن از توابع این شهرستان از لحاظ سطح زیر کشت و میزان تولید سالانه انار رتبه اول شهرستان را به خود اختصاص داده است، ابراز کرد: بیشترین سطح زیر کشت انار در روستاهای بگدانه، مسقان و کره بس این دهستان قرار دارد.

سیروسی با اشاره به اینکه انارهای درجه دو و سه که حدود ۳۰ درصد از تولید را شامل و در صنعت فرآوری استفاده می شود، افزود:  فرآوری این محصول ارزشمند به صورت صنعتی در شهرک بزرگ صنعتی شیراز و نیز به صورت سنتی توسط خود بهره بردار انجام می گیرد و محصولاتی مانند رب انار ،آب و شربت انار، ناردانه و... به بازار عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تصریح کرد: بازار هدف محصولات انارستان های این شهرستان، معمولا استان های همجوار و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید